کد خبر: ۸۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 26 مهر در تیتر یک در گفت و گو با کارشناس جهان عرب نوشت: روسیه منافعی در خاورمیانه دارد که با منافع آمریکا در تضاد است. روسیه نمی خواهد جای پای خود را در سوریه از دست دهد و سوریه آخرین ایستگاه روسیه در خاورمیانه است که از آن دفاع خواهد کرد، حتی اگر این دفاع به جنگ جهانی سوم منجر شود.
 روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 26 مهر در تیتر یک در گفت و گو با کارشناس جهان عرب نوشت: روسیه منافعی در خاورمیانه دارد که با منافع آمریکا در تضاد است. روسیه نمی خواهد جای پای خود را در سوریه از دست دهد و سوریه آخرین ایستگاه روسیه در خاورمیانه است که از آن دفاع خواهد کرد، حتی اگر این دفاع به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان طرح حجاریان به مجلس رفت!، آورد: چندی پیش سعید حجاریان پیشنهاد اصلاح قانون انتخابات را مطرح کرده بود که مورد استقبال آگاهان به موضوع قرار گرفت و باهنر هم به یکی از نشریات درباره پیشنهاد حجاریان گفته بود: «آمار بالای ردصلاحیت ها می تواند برای سایر کشورها سوال ایجاد کند، اما وقتی دقیق نگاه کنیم واقعا تعداد بسیار بالایی از این افراد صلاحیت رئیس جمهور شدن را ندارند.» اکنون هم طرح دیگری از او مدنظر نمایندگان است که به نظر می رسد به دلیل اینکه در پیشنهادات و طرح های حجاریان مولفه منافع و مصالح ملی بسیار پررنگ است، از سوی هر دو جناح مورد توجه قرار می گیرد. آنچه اخیرا او بیان کرده، پیشنهادی درباره فیش های حقوقی نامتعارف است. 11 مهرماه بحث فیش های حقوقی نامتعارف داغ شده بود و برخی از دو جناح سیاسی پرداخت چنین حقوق های بالایی را مربوط به زمانی می دانستند که دولت دارای گرایش سیاسی رقیب بر سر کار بوده است. در این شرایط سعیدحجاریان به اصلاح طلبان پیشنهاد داد تا پرچمدار مبارزه با فساد باشند، فیش های حقوقی خود را منتشر کنند و در آزمون «قانون از کجا آورده اید؟» شرکت کنند.

سایه ازدواج سفید بر خدمات مشاوره ای، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی به تازگی اعلام کرده است «ازدواج سفید» و روابط فراخانوادگی بر خدمات مشاوره ای سایه انداخته است. مجید رضازاده عنوان کرده است: «این امر شاید مربوط به 10 سال پیش باشد که نشانه های آن را در مشاوره های خط تلفنی 1480 دیدیم که بیشتر شکایات نگرانی ها و مشکلات به این دست از روابط و مشکلات جنسی برمی گشت.» در سال های اخیر «ازدواج سفید» بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. با وجود این، آنطور که مسئولان اذعان دارند تحقیقات گسترده و مستدلی در این رابطه انجام نشده است، حال آنکه اگر بنا باشد برنامه ریزی درستی در این حوزه انجام شود، لازم است اطلاعات دقیقی در این باره وجود داشته باشد.

این روزنامه با انتخاب عنوان وزیر ارشاد: چند روز صبر کنید!، می نویسد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه، 25 مهرماه با حضور در ستاد برگزاری انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات درباره شایعاتی که این روزها درباره رفتنش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است، سخن گفت. علی جنتی اظهار کرد: چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود. ایسنا نوشت؛ علی جنتی ادامه داد: چند روز دیگر نتیجه مشخص می شود و من درباره این موضوع صحبت نمی کنم. این سخنان جنتی حکایت از آن دارد که احتمالا وزیر ارشاد استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده و در انتظار به سر می برد که حسن روحانی پاسخ مشخصی به آن دهد. پاسخی که باگذشت چند روز از شیوع خبر استعفا یا برکناری جنتی، هنوز از سوی رئیس جمهور شنیده نشده است! اما این صبر که آقای وزیر همگان را بدان توصیه می کند، بعید است که از غوره، حلوا سازد!

روزنامه آرمان با درج عنوان قطع برق و آبگرفتگی در بابل و ساری، نوشت: در حالی که چند روز پیش معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد که روز شنبه به تدریج شرایط برای ابرناکی آسمان، وزش باد و بارندگی در مازندران فراهم می شود، روز گذشته فرماندار بابل گفت: شرایط شهر بعد از بارش باران شدید و آبگرفتگی معابر عادی است. همزمان قائم مقام سازمان امداد و نجات، عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان در سیل و آبگرفتگی استان مازندران طی 24 ساعت گذشته را تشریح کرد. از سوی دیگر، سازمان هواشناسی در مورد وقوع سیل و مه گرفتگی در استان های شمالی هشدار داد. این در حالی است که از مدت ها قبل حرف از بارش باران های پاییزی بود و به تبع آن انتظار وقوع سیل نیز پیش بینی می شد. همزمان قائم مقام سازمان امداد و نجات، عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان در سیل و آبگرفتگی استان مازندران طی 24 ساعت گذشته را تشریح کرد. مرتضی سلیمی در تشریح عملیات کمک به مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی استان مازندران طی ٢4 ساعت گذشته بیان کرد: شهرستان های بابل و ساری تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نوه امام: متحجران اکنون شخص امام را هدف گرفته اند!»، «مطهری: احتمال ورود مینو خالقی به مجلس» و «پرویز کاظمی: به احمدی نژاد گفتم به آخر خط رسیده ای» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «نگاهی به سیاست های کلی انتخابات» نوشته بهمن کشاورز را به چاپ رساند.

روزنامه آرمان همچنین در ستون گفت گوهای اختصاصی عنوان های «سیاست های کلی انتخابات در حد سیاست باقی نماند»، «گرایش به شانس در جو بی فردایی» و «رشد نقدینگی اقتصاد را رونق نمی دهد» را به ترتیب به قلم علی صوفی، حسن عشایری و جمشید پژویان منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: