کد خبر: ۸۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
روزنامه ایران در شماره دوشنبه 19 مهر در تشریح تیتر نخست، واقعه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را یادآور حماسه پایمردی در راه عدالت و آزادگی دانست و به بررسی آثار و گفتاری از اسماعیل آذر، حسین ابراهیمی، حمیدرضا اردلان و .... پرداخت.

این روزنامه با انتشار عنوان اشتیاق «پکن» برای سرمایه گذاری در ایران، آورد: روز گذشته مراسم رسمی استقبال از رئیس جمهوری کشورمان از سوی نخست وزیر تایلند، در کاخ «تای کوفا» در بانکوک، پایتخت این کشور برگزار شد. حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه شنبه در آخرین مرحله از ‏سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و برای شرکت در دومین اجلاس سران «مجمع گفت وگوی ‏همکاری های آسیا» (ACD) وارد بانکوک شده بود. وی در این اجلاس ‎که متشکل از ۳۴ کشور ‏آسیایی است، ضمن سخنرانی، مواضع کشورمان را تبیین و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با مقام های ارشد ‏شماری از کشورها خواهد داشت.«لی یوان چائو» به سفر اخیر رئیس جمهوری کشورش به تهران اشاره کرد و گفت: سطح روابط دو کشور در پی این دیدار به سطح راهبردی ارتقا یافته و توافقات میان دو کشور نیز در حال اجرا است. وی دوره پسابرجام را فرصت مناسبی برای آغاز دور جدید روابط ایران و چین دانست و تأکید کرد: آماده ایم روابط راهبردی را بیش از پیش گسترش دهیم. چین مؤسسات مالی را تشویق می کند که با طرف های ایرانی همکاری های خود را گسترش دهند.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان برگزاری مراسم عزاداری در «بانکوک»، نوشت: روز گذشته، مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، با حضور رئیس جمهوری، هیأت ایرانی، جمعی از ایرانیان، علما و شیعیان مقیم تایلند در بانکوک برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در این مراسم، با اشاره به شب هشتم ماه محرم و اینکه امشب در عمده کشورهای جهان خیمه ای به نام امام حسین(ع) برپا می شود، اظهار کرد: امام حسین(ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم است. وی با طرح این پرسش که چرا امام حسین(ع) و عاشورا جاودانه هستند و همه قلوب در برابر امام حسین خاضع هستند، گفت: امام حسین(ع) برای آرمان یک گروه خاص جان خود را فدا نکرد. هدف او ارزش های جهانی بود و به همه بشریت تعلق دارد. امام حسین(ع) کشته راه آزادی است، او برای آزادی انسان ها جان خود را داد و شهید راه حق، عدل، دادگستری و اصلاح جامعه بود. 

گشتی در بازار محرم/ استقبال جوانان از لباس های منقش به مدافعان حرم، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: «لبیک یا حسین»، «علمدار کربلا» یا «اسامی شهدای مدافع حرم» این روزها از جمله نوشته هایی است که لباس عاشقان حسینی را مزین کرده است. به طوری که فضای بیشتری از ویترین مغازه ها را به خود اختصاص داده و به گفته فروشندگان این لباس ها، طرح مدافعین حرم همراه با اسامی شهدای کربلا جزو پرفروش ترین کالاها در این ایام به شمار می رود. با وجود اینکه کمتر از 6 سال از تولید «لباس های عاشورایی» در کشور می گذرد اما همچنان علاقه مندان خاص خود را پیدا کرده که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.موضوعی که «حمید قبادی» دبیر کار گروه مد و لباس هم در گفت و گو با «ایران» بر آن تأکید می کند: «اقدامات گسترده ای در ایام محرم توسط تولیدکنندگان و اتحادیه ها با موضوع عاشورا در حال انجام است. به طور مثال، تلاش ما این است که با استفاده از تکنیک های مختلف و روش های گوناگون مفاهیم ارزشی را به مردم انتقال دهیم. لباس عاشورایی نیز یکی از این تکنیک ها محسوب می شود. 

روزنامه ایران با درج عنوان افزایش اعتماد شرکای خارجی/ خطوط اعتباری 60 میلیارد دلار ی برای ایران، نوشت: بتدریج گره های تحریمی که 12 سال در مسیر اقتصاد مانع ایجاد کرده بود، باز می شود. با امضای سند برجام و لغو رسمی تحریم ها و ضمانت هایی که به کشورها و شرکت های خارجی داده شده است، به دنبال اشتیاق و تمایل آنها برای همکاری با ایران، اکنون اظهار علاقه ها جنبه عملی و اجرایی به خود گرفته است. برپایه اخبار منتشر شده پس از اجرای برجام تاکنون میلیاردها دلار خط اعتباری برای ایران گشایش یافته است. براساس گفته های علی لاریجانی رئیس مجلس این رقم به 60 میلیارد دلار رسیده است. رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی نیز از مذاکره برای گشایش بیش از 40 میلیارد دلار خط اعتباری خبرداده است که بخشی از این رقم گشایش یافته و بخشی نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد.

«نبرد ایران - کره جنوبی/ در انتظار شگفتی سازی جدید «کی روش»» دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: