کد خبر: ۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به قاره آمریکا، دیروز به پایان رسید و حسن روحانی و همراهانش به تهران بازگشتند. حضور دو روزه در آمریکا و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آخرین بخش سفر روحانی بود که با سفر به ونزوئلا برای حضور در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و سفر به کوبا با دعوت رسمی رئیس جمهوری این کشور آغاز شده بود.
 روزنامه ابتکار در شماره شنبه سوم مهر در تشریح تیتر یک به بررسی سفر رییس جمهوری به قاره آمریکا پرداخت و نوشت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به قاره آمریکا، دیروز به پایان رسید و حسن روحانی و همراهانش به تهران بازگشتند. حضور دو روزه در آمریکا و شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آخرین بخش سفر روحانی بود که با سفر به ونزوئلا برای حضور در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و سفر به کوبا با دعوت رسمی رئیس جمهوری این کشور آغاز شده بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان باز آمد بوی ماه مدرسه ...، می نویسد: سال تحصیلی جدید امروز به صورت رسمی آغاز می شود این در حالی است که متولی اصلی آن یعنی آموزش و پرورش در سال گذشته دستخوش اتفاقات بسیاری بود. اتفاقاتی که گاهی این حوزه را در صدر اخبار رسانه ها قرار داد و حواشی بسیاری برای آن به وجود آورد. حواشی ای که از هدایت تحصیلی دانش آموزان تا اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را دربر گرفته است.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان می توانستیم سالی 10 بنا را ثبت جهانی کنیم، آورد: مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی منطقه آزاد ماکو در جمع خبرنگاران گفت: ایران سابقه ده هزار ساله دارد و باستان شناسان می گویند 800 هزار تا یک میلیون بنای تاریخی در کشور داریم که با این ظرفیت می توان گفت ایران یک موزه بزرگ است. با این وجود توانسته ایم که حدود 32 هزار اثر را در فهرست میراث ملی و 21 بنا را در فهرست جهانی ثبت کنیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره ثبت جهانی آثار تاریخی هم تصریح کرد: فرایند ثبت جهانی یک فرایند پیچیده با پروسه جدی و با کار کارشناسی عمیق است و باید بناهایی که ثبت ملی شده اند در فهرست کاندیدای جهانی قرار گیرند. سازمان جهانی یونسکو مدتی است که سالانه تنها یک سهمیه برای میراث فرهنگی و یک سهمیه برای میراث طبیعی را برای هر کشور در نظر گرفته است اگر توان این را داشتیم که سهمیه های بیشتری را جذب کنیم می توانستیم سالی 10بنا را در فهرست یونسکو ثبت جهانی کنیم.

این روزنامه با درج عنوان شیوه مدیریت دفاع مقدس هیچ شبهه ای در جنگ وارد نمی کرد، نوشت: سردار سرلشگر قاسم سلیمانی هم زمان با هفته دفاع مقدس در یادواره 1100 شهید از فرماندهان و امیران شهرستان ملایر در سالن 3 هزار نفری الغدیر این شهر در جمع اقشار مختلف مردم، افزود: این دو نهاد غیر از آثار تربیتی و اخلاقی در توسعه جامعه نیز نیز کمک می کنند. سلیمانی با بیان این که یکی از شاخصه های دفاع مقدس مدیریت جنگ بود، به ویژگی های بارز فرماندهان شهید آن دوران اشاره و اظهار کرد: سلوک و سیره عملی فرماندهان، توسط رزمندگان تقلید می شد و هیچ فاصله ای بین رزمندگان و فرماندهان وجود نداشت. او به نحوه شهادت سرداران و فرماندهان بزرگی چون باکری، همت، حسن باقری، زین الدین، کاظمی و علی رضائیان اشاره کرد و افزود: شیوه مدیریت دفاع مقدس هیج شُبهه ای در جنگ وارد نمی کرد و امروز جامعه ما سخت محتاج چنین ویژگی ای است.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان بهار پرواز در پاییز، می نویسد: سد خرید هواپیما شکسته شد. خبری که وزیر راه و شهرسازی روز گذشته داد تا بالاخره داستان دنباله دار خرید هواپیمای ایرباس و بویینگ روشن تر از گذشته شود. اتفاقی که نه تنها امنیت و آسایش هزاران نفر را ارتقا می دهد بلکه از ابعاد گونان می تواند سرآغاز فصل تازه ای از توسعه تجاری و اقتصادی کشورمان باشد. تحریم های ظالمانه طی سه دهه گذشته همواره ایران را از تبدیل کردن قابلیت های خود به فعل منع می کرد. چنانچه در این دست بستگی، کشورهای همسایه گام های محکم تری برای ربودن گوی سبقت در ایفای نقش تجاری را از ایران ربودند.

دستاوردهای گشایش های ناشی از برجام اگر پیش از این در حوزه فروش نفت خود را نشان داد و فروش نفت بعد از شکسته شدن سد تحریم تا حدود دو برابر افزایش یافت؛ امروز در سایر حوزه ها مانند صنعت هوایی نیز خود را نشان می دهد.
این روزنامه سرمقاله را به عنوان «درسهایی که سعودی ها نیاموختند» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.
«چند می گیری اجرا کنی؟»، «جای خالی میراث فرهنگی در مدارس»، «کارگردان تئاتر و سینما: تشکیلاتی برای صادرات تئاتر دفاع مقدس نداریم» و «دیپلماسی سراسیمه اوپک» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: