کد خبر: ۸۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
بانكداري ايراني - وزیر نفت جمع تعهدات شرکت های بیمه در ریسک های بخش نفت، گاز و پتروشیمی در سال 1394 را 37 میلیارد دلار و حق بیمه آن را 133 میلیون دلار اعلام کرده و گفت که براي جلوگيري از مشكلات احتمالي در پرداخت خسارت، واحد هاي نفت، گاز و پتروشيمي هنگام بيمه، سرمايه واقعي خود را اعلام كنند.
 بانكداري ايراني -صنعت بیمه  به منظور پوشش ریسک راه اندازی شده و فلسفه وجودی آن مبنی بر رهایی از دغدغه بروز خسارت است که بیمه‌گر درصدد است تمامی دغدغه‌های بیمه‌گذار را در صورت بروز خسارت رفع کند اما این اتفاق در برخی صنایع کشور به گونه دیگری بازتعریف می شود. و هر کدام از  صنایع  پتروشیمی و کشاورزی و خودرو سازی که از بزرگترین بخشهای اقتصادی کشور نیز هستند برخورد متناقضی با صنعت بیمه داشته  و  به گونه ای  رفتار می کنند که  تصور می شود که هرچه کمتر هزینه بیمه پرداخت کنند سود بیشتری عایدشان می شود در حالی که این  خود زنی صنایع نه تنها به سود خودشان نیست بلکه ریسک ملی را افزایش می دهند .

به گزارش  بانكداري ايراني ،  از آن روی به نظر می رسد که رییس بیمه مرکزی باید در حوزه های کشاورزی ، پتروشیمی و نفت و همچنین خودروسازی باید انرژی زیادی را صرف کند تا شرایط مطلوبی را رقم بزند. 

بخش کشاورزی دارای ویژگیهای خاصی است به همین دلیل به شدت در معرض خطرات و آسیب‌های پیش بینی ناپذیر و خسارت و مشکلات فراوان است از جمله صدمات و خسارات بخش کشاورزی عوامل طبیعی مانندسیل، تگرگ، طوفان و خشکسالی است یکی ازموثرترین ابزاری که می تواند کشاورزان رادر مقابل حوادث طبیعی حمایت کند بیمه محصولات کشاورزی است،  اما فرهنگ‌سازی مناسبی در این بخش صورت نگرفته واغلب  کشاورزان و دامداران اعتقادی به موضوع بیمه نداشته و مقاومت می کنند. هرچند باید عملکرد ضعیف صنعت بیمه در این حوزه را نیز خاطر نشان کرد و گفت بیمه‌گران نسبت به دیگر بخش های بیمه گری در این حوزه فعالیت چندانی تاکنون نداشته اند .

بخش پتروشیمی اما وضعیت پیچیده‌ای دارد بروز مشکلات در این حوزه برای کشور چنان اهمیت دارد که  اتش سوزی در این صنعت به خسارت ملی تعبیر شد و نهادهای امنیتی نیز در این مساله ورود کردند که نشان از اهمیت موضوع دارد .مشکلی که در  صنعت پتروشیمی در خصوص بیمه‌گری وجود دارد موضوع خود اظهاری است که برای این صنعت دردسر ساز شده است تا جایی که رییس کل بیمه مرکزی خواستار دقت نظر مسوولان این صنعت شده است .

در نشست هم اندیشی مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت بیمه به میزبانی وزیر نفت جمع تعهدات شرکت های بیمه در ریسک های بخش نفت، گاز و پتروشیمی در سال 1394 را 37 میلیارد دلار و حق بیمه آن را 133 میلیون دلار اعلام کرده و گفت که براي جلوگيري از مشكلات احتمالي در پرداخت خسارت، واحد هاي نفت، گاز و پتروشيمي هنگام بيمه، سرمايه واقعي خود را اعلام كنند.

صنعت خودروسازی به نوعی دیگر از دو مورد قبلی برای صنعت بیمه درد سر ایجاد کرده است خودروسازها برای سود بیشتر خود اقدام به فشار بر بیمه گران می اورند و  این فشار شرایطی را بوجود آورده است که سبب اخلال در فضای رقابتی سالم بین بیمه‌گران شده است که رییس بیمه مرکزی به نوعی از فساد در این حوزه یاد کرد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: