کد خبر: ۸۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - 09 September 2016
کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز اندکی افزایش یابد و در مسیر دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز اندکی افزایش یابد و در مسیر دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1339 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در مسیر افزایش هفتگی یک درصدی قرار دارد. قیمت طلای آمریکا نیز امروز در رقم 1342 دلار و 20 سنت ثابت ماند.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تا زمان نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر، طلا از ارزش دلار در بازار تبعیت خواهد کرد و احتمالا در محدوده 1335 تا 1356 دلار در نوسان خواهد بود.»

طلا بخش عمده ای از افزایش های خود در اوایل این هفته را از دست داده است.
طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا هرگونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود و هر دوی این عوامل تاثیری کاهشی بر فلز زرد دارد.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را در ارقام بسیار پایین نگه داشت و امکان اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر را باقی گذاشت، اما سرنخ های چندانی از اقدامی بعدی خود به دست نداد و این مسئله موجب ناامیدی بازارها شد که منتظر دریافت سرنخ هایی از اقدامات محرک بیشتر بودند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.13 درصد کاهش یافت و به 950.62 تن رسید.

قیمت نقره نیز امروز تقریبا در رقم 19 دلار و 60 سنت ثابت بود.
قیمت پلاتین با نیم درصد افزایش به 1087 دلار و 50 سنت رسید. قیمت پلاتین نیز در مسیر ثبت اولین هفته افزایشی در طی 6 هفته اخیر قرار گرفته است.

قیمت پالادیوم نیز با بیش از یک درصد افزایش به 689 دلار و 24 سنت رسید و در مسیر اولین افزایش هفتگی در طی 3 هفته گذشته قرار گرفت.

برچسب ها: طلا ، دلار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: