کد خبر: ۸۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 08 September 2016
صندوق بیمه کشاورزی غرامت کشاورزان خسارت دیده را به دلیل نبود اعتبار پرداخت نکرده است.
صندوق بیمه کشاورزی غرامت کشاورزان خسارت دیده را به دلیل نبود اعتبار پرداخت نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیتهای کشاورزی و کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان 32 سال پیش مورد توجه و تاکید قرار گرفت تا از این طریق  با حمایت از این قشر زحمت کش زیان های ناشی از خطرات تهدید کننده ، سوانح طبیعی و حوادث قهری جبران شود؛ موضوعی که در سالهای اخیر به دلیل نبود اعتبار در این صندوق کمتر تحقق یافته است

بیمه ای که اگر غرامت کشاورزان را دیر یا به موقع پرداخت نکند نه تنها جبران خسارت را به دنبال ندارد بلکه مبلغ پرداختی دیگر به درد کشاورز نمی خورد.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امکان پرداخت بودجه ای که در طول سال برای بخش کشاورزی اختصاص می یابد در عرض چند ماه مشکل است.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران 1350 میلیارد تومان بودجه به  صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: غرامت کشاورزان خسارت دیده اگر چه با تاخیر انجام شده است اما درتلاش هستیم تا با سرعت وجوه مربوط به بیمه کشاورزی را به کشاورزان پرداخت کنیم.



کشاورزان روزهای سختی را درصف بیمه می گذرانند

صندوق بیمه کشاورزی در انتظار پول برای پرداخت خسارت کشاورزان

رحیم سجادی مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زمانی که کشاورزان دچار خسارت می شوند با اعلام به صندوق بیمه کشاورزی خسارات وارده توسط همکاران ارزیابی و طبق گزارش, فایل غرامت به صندوق بیمه کشاورزی کشور ارسال می شود.

وی افزود: صندوق بیمه کشور بر اساس مصوبه ای که در بودجه پیش بینی شده است غرامت را پرداخت و به حساب کشاورزان واریز می کند.

سجادی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی پیگیر بودجه تخصیصی بیمه محصولات کشاورزی از دولت هستند,ادامه داد:بودجه تخصیصی دولت برای بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته 1000 میلیارد تومان بوده و بودجه ای که امسال در نظر گرفته شده 1350 میلیارد تومان است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه زمان پرداخت بیمه محصولات کشاورزان مشخص نیست, اظهار داشت: رقم پیش بینی شده دولت برای پرداخت غرامت کشاورزان هنوز به حساب صندوق بیمه کشاورزی کشور واریز نشده اما دولت در تلاش است تا هر چه زودتر خسارات کشاورزان را پرداخت کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: