کد خبر: ۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
آنچه نگذاشته است با فساد به شکلی دقیق مبارزه شود، این است که با آن از موضع یک بلیه برخورد نشده است و در جایی که فساد توسط رفقا انجام می شود، تلاش برای کوچک سازی آن شکل می گیرد.
 روزنامه شرق در شماره یکشنبه 14 شهریور در تشریح تیتر یک، با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهوری در شصت ویکمین همایش سراسری سازمان حراست کل کشور به نقل از وی نوشت: آنچه نگذاشته است با فساد به شکلی دقیق مبارزه شود، این است که با آن از موضع یک بلیه برخورد نشده است و در جایی که فساد توسط رفقا انجام می شود، تلاش برای کوچک سازی آن شکل می گیرد.

این روزنامه با اشاره به عنوان اصولگرایان جز احمدی نژاد چیزی ندارند، آورد: ٧٥درصد، ٩٠ درصد و صددرصد. اینها تخمین های این روزهای «روح الله حسینیان»، نماینده سابق مجلس است از شانس پیروزی «احمدی نژاد». این عضو شاخص جبهه پایداری دیروز در پاسخ به سؤالی درباره سخنان چهره های مطرح اصولگرا مبنی بر حمایت نکردن از احمدی نژاد در انتخابات آینده به سایت انتخاب گفته است: «اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند به خاطر خدمات آقای احمدی نژاد است و الا خودشان خیلی سابقه ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند حتما باید به دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد استناد کنند. به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی نژاد به حدی است که او بالاخره تسلیم مردم خواهد شد و درنهایت وارد کارزار انتخابات می شود».

واگذاری املاک شهرداری را بررسی می کنیم، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: 11 روز پس از انتشار اولین خبرها درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری با تخفیف و تقسیط و قیمت های کارشناسی پایین به برخی مدیران شهری و افراد دیگر، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع اصلی پیگیری کننده این ماجرا در این باره اطلاعیه ای رسمی صادر کرد. در اطلاعیه ای که سازمان بازرسی کل کشور ظهر روز گذشته درباره واگذاری املاک در شهرداری تهران بر روی سایت رسمی خود منتشر کرد، آمده است: «با عنایت به مباحث مطروحه در برخی جراید و سایت های خبری پیرامون بررسی عملکرد شهرداری تهران در تأمین مسکن کارکنان و مدیران شهرداری، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه می آید: برابر اصل ١٧٤ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده یک قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری جزء وظایف این سازمان قرار دارد؛ به طوری که همه ساله، برنامه های بازرسی برای دستگاه های اجرائی در سطح کشور پیش بینی و از طریق بازرسان این سازمان انجام می شود که یکی از این مجموعه ها، شهرداری تهران، سازمان ها و شرکت های تابع آن است».

این روزنامه با انتخاب عنوان ابلاغ سیاست های کلی «خانواده»، می نویسد: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست های کلی «خانواده» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند. بخشی از متن سیاست های کلی خانواده که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ سیاست های کلی خانواده؛ خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و سمت وسوی حرکت نظام باید معطوف باشد به: ایجاد جامعه ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش بخش. محور قرارگرفتن خانواده در قوانین و مقررات، برنامه ها، سیاست های اجرائی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه نظام مسکن و شهرسازی.

روزنامه شرق با درج عنوان چرا رضایی از سپاه رفت؟ چرا برگشت؟، نوشت: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع دانشجویان بسیجی استان فارس گفته است: «دلیل خروجم از سپاه، احساس خطر در عرصه اقتصاد بود اما دو سال پیش با دیدن تهدیدات منطقه ای ازجمله در سوریه و پیشروی های داعش از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردم که با این لباس در سال های آخر عمرم در کنار آقا باشم». فرمانده سابق جنگ هشت ساله که اخیرا برای تدریس در دانشگاه امام حسین به سپاه بازگشته و گاه گداری لباس نظامی هم بر تن می کند، تا پیش از این علت خروجش از سپاه در سال ٧٦ را «کارهای فرهنگی» عنوان کرده بود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «لاریجانی، مصباحی مقدم و باهنر قطعا از روحانی حمایت می کنند»، «آقای خاص برای همیشه رفت»، «پاسخ به پروانه طاهری؛ پزشک معالج شما باید روشنفکر باشد؟» و «بررسی ریشه های حوادث سریالی در پتروشیمی» پرداخت.

روزنامه شرق در ستون یادداشت عنوان «وقتی که «سپهری» آموزش بهداشت می داد» را به قلم جهانگیر هدایت و در ستون سرمقاله عنوان «باندبازی سیاسی به نام اصولگرایی» نوشته رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: