کد خبر: ۸۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
یورش پلیس هند به تظاهرات مردم کشمیر طی 2 ماه گذشته بیش از 90 کشته و 3 هزار زخمی برجای گذاشته است. به کارگیری سلاح های ساچمه ای در منطقه کشمیر توسط ارتش هند علیه مردم مسلمان این منطقه باعث شده عده زیادی از کودکان و اقشار مختلف کشمیری بینایی خود را از دست بدهند.
 روزنامه کیهان در شماره سه شنبه 9 شهریور، نوشت: یورش پلیس هند به تظاهرات مردم کشمیر طی 2 ماه گذشته بیش از 90 کشته و 3 هزار زخمی برجای گذاشته است. به کارگیری سلاح های ساچمه ای در منطقه کشمیر توسط ارتش هند علیه مردم مسلمان این منطقه باعث شده عده زیادی از کودکان و اقشار مختلف کشمیری بینایی خود را از دست بدهند.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان مخالفت دولت با تعقیب قضایی مدیران نجومی!، آورد: در حالی که برخوردی قاطع با نجومی بگیران از جمله مطالبات اصلی مردم است و هنوز گزارش شفافی در این زمینه به مردم ارائه نشده است، رئیس جمهور در تازه ترین سخنانش از مخالفت دولت با تعقیب قضایی غارتگران بیت المال پرده برداری کرد. «مقتضی است در اسرع وقت همه موارد تخلّف و سوءاستفاده شناسایی گردد، وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت المال مسترد شود و مدیران متخلّف عزل شوند و گزارش اقدامات قاطع به اینجانب ارایه شود.» این بند پایانی نامه حسن روحانی است که در 23 خردادماه خطاب به اسحاق جهانگیری نوشته شده بود. اکنون که تقریبا 4 ماه از افشای نخستین فیش های نجومی می گذرد تنها کار صورت گرفته عزل یا استعفای همان چند مدیری است که فیش های آنها افشا شده بود و از دولت نه عملکرد قاطعی در این مورد دیده شده و نه گزارشی به مردم داده شده است. 

روزنامه کیهان با درج عنوان دست درازی به بیت المال خیانت است چه در شهرداری چه در دولت، نوشت: یک چهره اصلاح طلب شورای شهر، در سایت خود، چند بندی از یک گزارش مقدماتی را منتشر کرده و روی آن اسم پروژه زمین های نجومی گذاشته است و اسم افرادی را هم ردیف کرده که اینها همه از شهرداری زمین هایی به نصف قیمت و اقساط طولانی مدت گرفته اند. اگر چنین اتفاقی افتاده، شهرداری باید برخلاف کار نوبخت سخنگوی دولت، دزدها و مفسدان را به مردم معرفی کند و آنها را ذخیره نظام و انقلاب نداند و برایشان حاشیه امنی در نظر نگیرد و اگر چنین نشده، باید به سرعت و صراحت، شفاف سازی کند و همه چیز را با جزئیات به مردم بگوید، چرا که مردم صاحب انقلاب و ولی نعمت مدیران هستند و باید از همه چیز مطلع باشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان پیکر مطهر66 شهید دوران دفاع مقدس وارد آبادان شد، آورد: پیکر 66 شهید دوران دفاع مقدس از طریق اروندرود با استقبال مردم و مسئولان استان خوزستان وارد آبادان شد. به گزارش خبرگزاری ها پیکر این شهیدان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب عراق کشف شده و درسالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر از طریق مرز آبی با یک فروند شناور متعلق به جمهوری اسلامی ایران از بندر بصره به آبادان منتقل شده اند. درمراسم استقبال از پیکر این شهیدان سرتیپ محمد باقر زاده فرمانده کمیته جست وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: با وجود ممانعت از حضورحجاج ایرانی در مناسک حج امسال، مراسم «برائت از مشرکین» با شکوه خاصی در کنار شهدای تازه تفحص شده در سراسر کشور برگزار می شود.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان قراردادهای نفتی مثل برجام 20 دقیقه ای تصویب نشود، نوشت: 158 تشکل دانشجویی در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های تصویب برجام از جمله 20 دقیقه ای بودن آن، درباره عدم ورود مجلس به قراردادهای جدید نفتی هشدار دادند. به گزارش تسنیم، 158 تشکل دانشجویی در نامه خود به علی لاریجانی درباره موضوعاتی مانند برجام و قراردادهای جدید نفتی انتقاد کردند. در این نامه آمده است: متاسفانه با بررسی تجربه عملکرد شما در بررسی برجام و همچنین بررسی الگوی جدید قراردادهای نفتی، سوالاتی جدی در مورد اندیشه و مشی فکری شما ایجاد می شود که نیاز به تفکر و پاسخگویی جدی دارد. 

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «نقطه کور یا رادار خاموش؟» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «خیلی هم کار خوبی کردیم که همه تخم مرغ ها را در سبد مذاکرات گذاشتیم! » را منتشر کرد.

«حزب الله: با آزادسازی داریا رویای آل سعود در سوریه دفن شد» و «وزیر دادگستری: افتخار می کنیم که دستور خدا را درباره منافقین اجرا کرده ایم» از دیگر عنوان های نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: