کد خبر: ۸۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 29 August 2016
وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز منافقین با خفت و خاری و لعن و نفرین و نفرت زندگی می کنند، گفت: «افتخار می کنیم دستور خدا را درباره منافقین اجرا کردیم».
 روزنامه شرق در شماره دوشنبه هشتم شهریور سخنان وزیر دادگستری را در جلسه شورای اداری استان لرستان برجسته کرد و نوشت: وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز منافقین با خفت و خاری و لعن و نفرین و نفرت زندگی می کنند، گفت: «افتخار می کنیم دستور خدا را درباره منافقین اجرا کردیم».


این روزنامه با انتخاب عنوان سازمان بازرسی در انتظار پاسخ شهرداری، در تشریح تیتر یک آورد: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در صدویکمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار «شرق» درباره گزارش اخیر سازمان بازرسی کل کشور درباره شهرداری تهران و واگذاری املاکی در شمال شهر تهران با شرایط غیرمتعارف به مدیران شهرداری و برخی اعضای شورای شهر و تشکیل پرونده دراین باره گفت: «این موضوع در مرحله ابتدایی است. گزارشی از سوی سازمان بازرسی به شهرداری داده شده که شهرداری جواب دهد ولی هنوز جوابی نیامده و پرونده قضائی هم دراین رابطه تشکیل نشده است.

روزنامه شرق با انتشار عنوان حرف های دو وزیر درباره نخست وزیر، نوشت: بهزاد نبوی و احمد توکلی دو وزیر دولت دفاع مقدس در میزگرد بزرگداشت شهید رجایی در کنار هم نشسته بودند و حالا خاطرات سال های دورشان آنها را به هم مرتبط می کرد. احمد و بهزاد به رسم زمان انقلاب هم را برادر صدا می کردند. بااین حال هنوز هم در روایت هایشان آثار همان اختلافات گذشته دیده می شد. اختلافاتی که توکلی به عنوان وزیر کار دولت میرحسین موسوی، با بهزاد نبودی بر سر نگاه به اقتصاد داشت، حالا هم بر سر اینکه رجایی پوپولیست بود یا مردمی خیلی نامحسوس خود را نشان می داد. اگرچه نشانی از آن سرسختی روزهای اول انقلاب در آنها دیده نمی شد. حالا هر دو در سالن آمفی تئاتر مسجد الرحمان بنا به دعوت انجمن «اندیشه و قلم» حضور پیدا کرده بودند تا در آستانه هشتم شهریور به این پرسش پاسخ دهند که رجایی پوپولیست بود یا مردمی؟

دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند ضربه محکمی خواهد خورد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا روز یکشنبه، در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (صلی الله علیه وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران بر هوشیاری، اقدام بهنگام و به کارگیری روش های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخ گویی نیز خواهد بود.

روزنامه شرق با درج عنوان برخی خود را به فراموشی می زنند، به نقل از اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی آورد: جداکردن برجام از اقتصاد، ارزیابی دقیقی نیست و نمی توان این دو را از هم تفکیک کرد. برجام موفقیتی در همه ابعاد برای بهبود و حفظ معیشت مردم است. این موفقیت باید به خوبی برای مردم توضیح داده شود تا از ذهن ها دور نشود. گاهی برخی اشخاص، فراموش می کنند ایران به چه سمتی پیش می رفت یا حتی برخی خود را به فراموشی می زنند. باید این مسیر را ادامه داد تا نتایج برجام را روزبه روز مشاهده کنیم. البته این به این معنا نیست که اکنون پس از برجام فشارها از روی ایران برداشته شده است. هنوز بخشی از این فشارهای بین المللی از سوی دشمنان ما اعمال می شود.

«توافق ابتکار با رویال برای احیای دریاچه ارومیه»، «واکنش شهرداری تهران به یک گزارش»، «علی مطهری: نایب رئیسی باعث نمی شود حرف حق را نگوییم»، «احمد کیارستمی: مخاطبان پرونده فقط خانواده کیارستمی نیستند» و «ضرب وشتم یک خبرنگار در مجلس» از دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

روزنامه شرق همچنین در ستون سرمقاله عنوان «مجوز کنسرت و محلی گرایی فرهنگی» را به قلم احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: