کد خبر: ۸۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
ترکیه گزارشی از چارچوب زمانی عملیات زمینی خود در سوریه را به مسکو ارائه داده ولی با این حال، واکنش روس ها به این مداخله نظامی، نرم نخواهد بود.وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که ترکیه باید جزئیات حملات هوایی جدید خود به شمال سوریه را با مسکو هماهنگ کند و از برنامه های عملیاتی خود در این منطقه، گزارش بدهد.
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه ششم شهریور نوشت: ترکیه گزارشی از چارچوب زمانی عملیات زمینی خود در سوریه را به مسکو ارائه داده ولی با این حال، واکنش روس ها به این مداخله نظامی، نرم نخواهد بود.وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که ترکیه باید جزئیات حملات هوایی جدید خود به شمال سوریه را با مسکو هماهنگ کند و از برنامه های عملیاتی خود در این منطقه، گزارش بدهد.

اطلاعات به نقل از روسیه: واکنشی سخت به مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه خواهیم داشت

این روزنامه با اشاره به عنوان گزارش دولت به ملت، در تشریح تیتر یک، آورد: معاون حقوقی رئیس جمهوری از همه نیروهای سیاسی کشور خواست در رقابت های خود منافع ملی را لحاظ کنند. حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نشست شورای اداری شهرستان پیشوا، گفت: دستاوردهای بزرگ نظام نباید در رقابت های سیاسی مخدوش شود. وی با تشریح دستاوردهای دولت یازدهم، تاکید کرد: دولت به عنوان خادم ملت، همه تلاش خود را برای عمران و آبادانی کشور و احقاق حقوق ملت به کار گرفته است و با هدایت های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم، در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. انصاری با اشاره به تلاش رسانه ای دشمنان برای القای شبهات، بزرگنمایی مشکلات و ناامیدی در جامعه، افزود: امروز ضرورت اطلاع رسانی بیشتر شده ، چرا که سیستم اطلاع رسانی و خبرپراکنی در دنیا پیچیده و گسترده تر شده است.

2000میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: پیرو مذاکراتی که در مجلس انجام شد، قرار شد اصلاحات مدل جدید قراردادهای نفتی از این هفته در دولت اعمال شده و سپس برای بررسی به مجلس ارسال شود و ما سعی داریم هر چه سریع تر پیش نویس این قراردادها را تنظیم کنیم . امیدوارم قبل از پایان سال اولین تولید از لایه نفتی پارس جنوبی به عنوان یکی از اولویت های صنعت نفت صورت پذیرد. تاکنون 2 هزار میلیارد تومان از بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت تعیین تکلیف شده است؛ البته این رقم فقط یک چهارم از بدهی وی است که آن هم پول نقد نیست، بلکه اموالی است که پس از مزایده در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد. این مطالب را بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در سفر به استان بوشهر اعلام کرد و ضمن اشاره به پروژه های پالایشی در سیراف گفت: این پروژه ها هم اکنون از پیشرفت 10 درصدی عبور کرده اند و برخی از آنها لایسنس های خود را دریافت کرده و طراحی پایه آن انجام شده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان « ابوحفص بلوشی» سرکرده تیم های دوازده گانه تروریستی به هلاکت رسید به نقل از وزیر اطلاعات، می نویسد: ردپای سرکرده تیم های دوازده گانه تروریستی به نام «ابوحفص بلوشی» با نام شناسنامه ای «هشام عزیزی» به درک واصل شد.‏ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان قم و آیین افتتاح همزمان 186 طرح عمرانی درتالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: این سرویس ها 12 تیم درست کرده بودند و برای هر عملیات 500 هزار دلار می پرداختند و به هر فرد ماهانه 3000 دلار می دادند و در اسناد کشف شده آمده بود اگر کسی کشته شد 10 هزار دلار به خانواده او بپردازند، با این هزینه ها می خواستند امنیت کشور ما را تهدید کنند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در اجرای نقشه خود ناکام ماندند و سرکرده آنان به درک واصل شد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان استاد داود رشیدی درگذشت، نوشت: داود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران صبح دیروز 5 شهریور ماه درگذشت. لیلی رشیدی فرزند این هنرمند در گفت وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد که وی دیروز5 شهریور ماه در منزل به دلیل ایست قلبی درگذشت داود رشیدی زاده 25تیر 1312 در تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. از جمله نمایش هایی که اجرا کرده می توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟ » و ... اشاره کرد. از جمله فیلم های سینمایی که در آنها بازی کرده می توان به آثاری چون «کمال الملک»، «ملاقات با طوطی» نام برد. او در مجموعه های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و ... نیز بازی کرده است. این هنرمند در سال های اخیر از بیماری آلزایمر رنج می برد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تهران بزودی به بهره برداری می رسد» و «پرچم یمن بر فراز پایگاه های نظامی در نجران عربستان به اهتزاز درآمد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: