کد خبر: ۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
بانكداري ايراني -چندی پیش مجله اقتصادی بیزینس اینسایدر موضوعی در خصوص جذابیت بازار ایران مطرح کرد که جالب توجه بود.
 بانكداري ايراني - چندی پیش مجله اقتصادی بیزینس اینسایدر موضوعی در خصوص جذابیت بازار ایران مطرح کرد  که جالب توجه بود.  این مجله نوشت ایران بعد از شکسته شدن دیوار برلین دومین اقتصاد بزرگی است که بعد از دوره‌ای توقف و دوری  به اقتصاد جهانی می‌پیوندد و این اتفاق  می تواند جذب کننده  سرمایه گذاران خارجی در سطح بالایی باشد.

به گزارش بانکداری ایرانی، در دوران مذاکرات هسته و پس از اجرایی شدن برجام سیل مذاکره کنندگان  از سوی شرکت‌های بیمه‌گری به ایران روانه شدند  تا جایی که  معاون بیمه‌های اتکایی بیمه مرکزی گفته بود که بلافاصله بعداز شروع شدن برجام رفت و آمد شرکت‌های خارجی به ایران افزایش یافت به طوری که در مدت کوتاهی فقط بیمه مرکزی با 50 شرکت مذاکره داشت. هرچند این تعداد شرکت ها بعد از اعلام دولت امریکا مبنی بر دریافت ویز برای سفر کنندگان به ایران ، این مسافرتها متوقف شد . اما این مذاکرات در حال انجام است. 

شرکت‌های بیمه‌گری نیز علاوه بر بیمه مرکزی با طرف های خارجی مذاکراتی انجام دادند از جمله شرکت ما به تنهایی با بیمه ما با 5 شرکت بیمه گر خارجی مذاکره داشته  است . 

به گزارش بانکداری ایرانی ، عمده  مذاکرات با  شرکت های بیمه گری خارجی حول محور استفاده از تجربیات و دانش روز بیمه گری ، بازاریابی ، فروش ، CRM، تکنیک های سرمایه گذاری و همچنین استراتژی های فروش متقاطع، بازاریابی بین المللی  است که البته در حوزه  اتکائی بیمه های مهندسی ، آتش سوزی، انرژی ، کشتی و هواپیما در عرصه بین المللی مد نظر مذاکره کنندگان بود . اما ورود سرمایه گذار خارجی با وجود مذاکرات فشرده به راحتی انجام نمی شود و سوالی که مطرح است اینکه آیا تمامی موانع عم ورود سرمایه گذار خارجی در ایران سیاسی است یا بخشی از  به خود صنعت بیمه مرتبط است که مانع ورود سرمایه گذاران خارجی است.  و   با وجود بازار بکر ایران برای بیمه گران خارجی و جمعیت جوان ایران برای بیمه گذاران جذابیت های خاصی دارد اما چرا  شرکت های خارجی با استقبال شدید وارد ایران نشدند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، یکی از ضروریات  توسعه صنعت بیمه گری ایران می تواند همکاری با دیگر شرکت ها باشد این موضوع در بند هفتم برنامه ششم ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری  در خصوص صنعت بیمه آمده است و در آن اشاره شده تا برای ارتقا سطح کیفی و کمی از سرمایه گذاران خارجی  دعوت شود تا با سرمایه گذاری در این صنعت باب ارتقا آن را باز کند.

ورود سرمایه گذار خارجی بدون ایجاد تغییر در فضای داخلی صنعت بیمه ممکن نخواهد بود فضای رقابت ناسالم ، نرخ شکنی های غیر اصولی ، رانت برخی از شرکت‌ها، تعیین نرخ دستوری ، حاشیه سود پایین و غیر منطقی و مشکلاتی از این دست باید در صنعت بیمه ایران حل شود تا بتوان  سرمایه گذار خارجی را به  این صنعت دعوت کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: