کد خبر: ۷۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 16 August 2016
قبلا مذاکراتی با مالک خصوصی این مدارس انجام شده بود اما اختلالاتی به وجود آماده و حاضریم با مالک مجددا به مذاکره بنشینیم و مدارس را خریداری کنیم.

رئیس منطقه 18 آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی شش مدرسه در منطقه خلیج فارس جنوبی ابراز نگرانی کرد و گفت: قبلا مذاکراتی با مالک خصوصی این مدارس انجام شده بود اما اختلالاتی به وجود آماده و حاضریم با مالک مجددا به مذاکره بنشینیم و مدارس را خریداری کنیم.

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره جزئیات تعطیلی شش مدرسه در منطقه خلیج فارس جنوبی اظهار کرد: شش مدرسه «ستایش»، «خلیج فارس»،« شهید باکری»، «دکتر حسابی»، «شهید همت» و «تربیت» که دو مورد از آنها دبیرستان دوره دوم دخترانه، یک دبستان دخترانه، یک دبیرستان دوره اول و یک مورد دبستان دوشیفت پسرانه با بیش از چهار هزار دانش آموز هستند.

وی افزود: این شش مدرسه یک مالک خصوصی دارند که مذاکرات با وی صورت گرفته؛ ملک‌ها قیمت گذاری شده و تشریفات خرید انجام شده بود، اما وی این اواخر روی متراژ زمین و قیمت آن بحث‌هایی داشت و قیمت و پول فضایی که در خیابان و معبر افتاده و شهرداری آنها را تبدیل به پارک کرده است نیز می‌خواست از آموزش و پرورش بگیرد در صورتی که ما تصرف و مالکیتی بر آن فضاها نداریم.

رئیس  منطقه 18 آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه با این اوصاف ما حاضریم همه اینها را انجام دهیم و پای میز مذاکره به توافق برسیم اظهار کرد: متاسفانه مالک قبل از مذاکره حکم قاضی و دادگاه را گرفته و از این طریق وراد شده است. در حال حاضر برخی دانش آموزان و اولیای آنها در مقابل مدرسه جمع شده و نگران هستند.

ابراهیمی ادامه داد: مالک حکم تخریب و یا تحویل گرفتن مدرسه را از دادگاه دارد و قرار است امروز  تا ساعت 12 ماموران اجرای حکم در مدارس حضور پیدا کنند؛ارزش این مدارس بیش از 10 میلیارد تومان است و هشت هزار متر مربع مساحت دارد و در منطقه خلیج فارس جنوبی قرار گرفته است.

به گفته وی شب گذشته نیز پیگیریهایی از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفته که هنوز منتج به نتیجه نشده است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: