کد خبر: ۷۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
با نگاهی به گذشته باید اینگونه اذعان داشت که کلید نامه به اوباما در جیب مشایی است، چرا که او بیش از دیگران در جریانات روابط ایران و آمریکا و تلاش های صورت گرفته در این راستا بوده است.
 روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 20 مرداد در تشریح تیتر یک، موضوع ارسال نامه محمود احمدی نژاد را به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برجسته کرد و در آن به بررسی میزان نقش اسفندیار رحیم مشایی دستیار ارشد رییس دولت دهم پرداخت و نوشت: با نگاهی به گذشته باید اینگونه اذعان داشت که کلید نامه به اوباما در جیب مشایی است، چرا که او بیش از دیگران در جریانات روابط ایران و آمریکا و تلاش های صورت گرفته در این راستا بوده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان جامعه ما دچار آفت های تربیتی شده است، آورد: آیت ا... سید حسن خمینی روز سه شنبه، در دیدار معاون و مدیران آموزش وپرورش سراسر کشور در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به نظام مُد در دنیا گفت: در صورت وجود چنین نظامی که الگو برای انسان ها تعریف می کند جامعه بدون احتیاج به تحریک، به سمت آن نظام پیش می رود. 

او با تاکید بر اینکه جامعه ای که الگوهای بد داشته باشد بد می شود، تصریح کرد: الگوها در جامعه فراوان هستند و همه ما هم الگوپذیر و هم الگو هستیم؛ لذا خوبی و بهتر شدن را باید از خودمان شروع کنیم. یادگار امام قوی ترین مقطع الگوپذیری برای انسان را دوره راهنمایی و خصوصا دبیرستان ذکر کرد و افزود: نظام ارزشی انسان ها در همین دوره به دست می آید و الگوهای تربیتی در همین دوره انتخاب می شود که در این میان هیچ کسی مانند معلم به خصوص آنانی که ازنظر سنی و صمیمیت نزدیک تر به دانش آموز هستند توان تعریف این نظام تربیتی و الگو را ندارند. 

او تاکید کرد: اگر امروز جامعه مان را دچار آفت های تربیتی می بینیم تنها باید به کار تربیتی بیشتر روی بیاوریم و در این حوزه هیچ عاملی قوی تر، عمیق تر و تاثیرگذارتر از نهاد آموزش وپرورش نیست؛ جامعه خوب آموزش وپرورش خوب داشته است و خدای نکرده اگر آموزش وپرورش لطمه بخورد به آفات تربیتی جامعه منجر می شود.

نمی توان با جان 80 میلیون نفر بازی کرد، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: هرچند هجمه ها به مردان عرصه دیپلماسی به ویژه مذاکره کنندگان هسته ای کمتر شده است. اما آنهایی که نتوانستند بر طبق وعده های خود به مردم عملکرد قابل قبولی ارائه دهند هراز چندگاهی به موضوعاتی می پردازند که به اعتقاد منصفان نقطه قوت دولت یازدهم است، از جمله توافق هسته ای و برجام. دیروز علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به هجمه های اخیر منتقدان برجام واکنش نشان داد و گفت: خودستایی زیبنده نیست اما گاهی هجمه ها آنقدر زیاد می شود که لازم می شود. صالحی تصریح کرد: می گویند در قلب رآکتور اراک بتن ریختید. می گوییم قلب نیست، کالاندریا ست. آمریکایی ها هم حرف این عزیزان را گرفته اند و تکرار می کنند. وی بابیان اینکه کار ما حساس است، ادامه داد: باید مراقبت فراوان بکنیم. در مقابل ٨0 میلیون نفر مسئولیم. اگر حادثه ای مثل چرنوبیل رخ دهد یک قاره را در بر می گیرد. بعضی ها می گویند ما با زن و بچه داخل نیروگاه می رویم، شما شجاع هستید اما نمی توان نسبت به ٨0 میلیون نفر بی توجه بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان پشت پرده استعفای رئیس اتاق ایران، می نویسد: استعفای محسن جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی ایران با واکنش اعضای اتاق روبه رو شد. هرچند وی علت استعفای خود را بیماری قلبی و نیاز به استراحت برای درمان اعلام کرده بود اما با این وجود اعضای اتاق بازرگانی ایران استعفای وی را نپذیرفتند. با انتشار خبر فوق«آرمان» این خبر را «استعفای شبهه انگیز» رئیس اتاق بازرگانی ایران خواند. در آن زمان و در میانه گمانه زنی ها، این استعفا در راستای موج استعفاهای اخیر برخی مدیران ارزیابی شد. 

پیش تر«آرمان» قول انتشار علت واقعی استعفای جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی ایران داده بود. شایان ذکر است جلال پور توانسته بود در انتخابات اتاق بازرگانی به اتفاق آرا در سمت ریاست قرار بگیرد. وی در میان تجار و صنعتگران دارای ظرفیت های لازم برای مدیریت این مجموعه بزرگ بازرگانی کشور شناخته شده بود که توانسته بود اعتماد آنان را جلب کند و برچنین مسندی تکیه بزند. اما بعد از گذشت مدتی از مدیریت وی به نظر رسید جلال پور بیش از آنکه به مدیریت علمی و اجرایی در این سازمان اعتقاد داشته باشد، وقت خود را صرف امور دیگری هم می کرد. او از همان ابتدا کوشید با برقراری ارتباط با برخی از سایت ها و روزنامه های اقتصادی جایگاه خود را بیشترتقویت کند.

روزنامه آرمان با درج عنوان هشدار درباره کشت خانگی ماری جوانا، نوشت: همزمان با انتشار این اظهار نظر که عده ای از ماری جوانا به صورت کشت های کوچک در داخل گلدان ها برای مصارف شخصی استفاده می کنند، یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 58 درصد از معتادان کشور کمتر از 34 سال سن دارند. این در حالی است که اثرات مخرب روانگردان ها آنچنان زیاد است که همواره کارشناسان معایب مصرف آن را به جوانان گوشزد می کنند.

 ماری جوانا مانند هر ماده مخدر دیگری به عنوان یکی از مواد مهلکی که سلامت مردم را تهدید می کند مطرح بوده و است، اما آنچه باعث نگرانی بیشتر در این مورد می شود کشت این گیاه است که با شرایط مختلف سازگار است و امروزه حتی در گلدان ها نیز کشت می شود. این در حالی است که این گیاه ناشناس است و مردم نسبت به این گیاه آگاهی کمتری دارند و گاهی ناخواسته آن را برای مصارف تزیینی تهیه می کنند و عده ای نیز با شناخت کامل و هدفمند آن را پرورش داده و برای مصارف شخصی از آن استفاده و بهره برداری می کنند. روز گذشته سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تولید گیاه ماری جوانا در گلدان ها اظهار کرد: حشیش یا شاهدانه بیش از دو الی سه هزار است که در دنیا قدمت دارد و به صورت طبیعی در مناطق کشت می شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «عبدالله ناصری: اصلاح طلبان مطالبات حداکثری را زمین گذاشتند»، «مقام معظم رهبری: وزارت اطلاعات، پوسته سخت نظام است»، «نامه صادق زیباکلام به حجت الاسلام صدیقی»، «بازگشت باهنر به مجلس» و «تشکیل نخستین پرونده جرم سیاسی!» پرداخت.
روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «بازی ترامپ و کلینتون با مهره تهران» را به قلم مهدی مطهرنیا و در ستون سرمقاله عنوان «جرم سیاسی و مساله هیات منصفه!» نوشته بهمن کشاورز را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: