کد خبر: ۷۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه برای اولین بار پس از اتفاق سرنگونی جنگنده روس، با یکدیگر دیدار کردند؛ موضوعی که تابه حال واکنش های بسیاری را به همراه داشته و قطعا این واکنش ها ادامه نیز خواهد داشت. بدین ترتیب، این واکنش ها را باید از دو منظر بررسی کرد؛ رسانه های روسی و البته رسانه های غربی.
روزنامه روزان در شماره چهارشنبه 20 مرداد نوشت: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور روسیه و ترکیه برای اولین بار پس از اتفاق سرنگونی جنگنده روس، با یکدیگر دیدار کردند؛ موضوعی که تابه حال واکنش های بسیاری را به همراه داشته و قطعا این واکنش ها ادامه نیز خواهد داشت. بدین ترتیب، این واکنش ها را باید از دو منظر بررسی کرد؛ رسانه های روسی و البته رسانه های غربی.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان جنگ هفتاد و دو ملت...، اختصاص داد و می نویسد: برهم ریخته و آشفته اند. هنوز به هدف جامعی نرسیده که هیچ، حتی نزدیک نشده اند و چون هفتاد و دو ملت هزاران حرف و حدیث و اختلاف در خود داشته و دارند. این در حالی است که طی دو دهه اخیر محافظه کاران بهترین فرصت را داشتند که به هر طریقی جایگاه خود را در نهادهای حکومتی تقویت کرده و بدین وسیله جریانات غیرخودی را بیشتر تحت فشار قرار دهند. با این وجود پیدایش برخی گفتمان ها در درون جریان های محافظه کاری سبب شده که حتی قدرت طلبی شان کمک حال آنان نشود و رفته رفته این جریانات مردمی باشند که محافظه کاران دیروز و اصولگرایان امروز را کنار بزند؛ شکست های پی در پی که در دهه اخیر شکاف بین جریانات اصولگرایی را بیشتر و بیشتر کرده و کار را به آنجا رسانده است که تا انتخابات پیشین شرط ائتلاف برخی از چهره های این جریان، نبود دیگری بوده و تصمیم گیری نهایی به یک عده خاص از یک جریان خاص محافظه کاران محول شده بود.

روزنامه روزان با اشاره به عنوان ضرباهنگ جدید برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، آورد: مبارزه با مفاسد اقتصادی هنوز هم یکی از اصلی ترین برنامه هایی است که ذهن قوای سه گانه و فضای رسانه ها را به خود مشغول کرده است. هر یک از کارگزاران نظام، راهکارهای مختلفی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه می کنند. عده ای می گویند مفاسد اقتصادی ریشه در بیماری های سیاسی و اقتصادی جامعه دارد و با دستور و قوه قهریه نمی توان آن را از میان برداشت. تجربه دولت های مختلف نشان می دهد که تمام آنها در ابتدای مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی را در میان نخستین اولویت های خود در دستور کار قرار می دهند. ماه ها بعد از دستور رئیس جمهوری و ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه های معاون اول، در روزهای ابتدایی هفته جاری جهانگیری با الاغ بخشنامه ای جدید، وزارت اطلاعات و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را مسئول نظارت بر گزارش های مبارزه با مفاسد اقتصادی کرده است.

ایجاد خط فاصل با آمریکا از مبانی امام است؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهر دیروز (سه شنبه) در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات، پوسته سخت نظام است و به هیچ وجه نباید آسیب پذیر شود. ایشان، مبانی انقلاب اسلامی را آثار و بیانات صریح امام خمینی(ره) خواندند و تأکید کردند: ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم ترین مبانی قطعی امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری ندارد.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان پیشنهاد خوب پیشکسوتان استقلال به علیمنصور، نوشت: بعد از دو شکست و یک تساوی از سه مسابقه‏، روزهای خوش علیمنصور خیلی زود به پایان رسید. تیم او شبیه به پرسپولیس سال قبل امیدوار کننده هم بازی نکرد تا تماشاگران به روزهای خوب آینده امیدوار باشند. حالا مثل همیشه زودتر از هر رسانه یا تماشاگری‏، این پیشکسوتان هستند که صدای اعتراضشان بلند شد. البته این بار انتقاد پیشکسوتان به علیمنصور «خیلی» هم بیراه به نظر نمی رسد. آنها به سرمربی استقلال پیشنهاد داده اند که از کمک مربی یا تمرین دهنده ای درجه یک و غیر ایرانی استفاده کند. به غیر جونزِ بدنساز، هیچ چهره خارجی دیگری در کادر منصوریان قرار ندارد. سرمربی استقلال ترجیح داده که از دوستان قدیمی و باوفایش استفاده کند تا چهره ای مطرح و درجه یک. خودش هم با وعده حضور مک درموت بدنساز سابق کی روش به استقلال آمد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سیدحسن خمینی: امام(ره) می گفت همه ما درون خودمان یک محمدرضا پهلوی داریم»، «حسین مرعشی: تخریب دولت تشدید می شود»، «جهانگیر کرمی: روابط ایران با شرق منطقی شده است»، ««کشاورز» کارگردان روایتی از داستان کهن حسن کچل» و «دغدغه های آموزشی کشور در اجلاس مدیران آموزش و پرورش مطرح شد: نگرانی فانی از ازدواج زودهنگام دانش آموزان» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «خادم ملت جواب ملت را بدهد!» به قلم امیرحسین امیرفیض و «چرا خرمشهر آباد نمی شود؟» نوشته مهدیه سادات محسنی فر را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: