کد خبر: ۷۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016
از متن این نامه به نظر می رسد، احمدی نژاد سعی دارد اشتباه گذشته خود را بشوید. این یکی از احتمالاتی است که در کنار علت های دیگر درباره اقدام جدید رییس جمهوری سابق به ذهن می رسد.
 روزنامه ابتکار در شماره سه شنبه 19 مرداد در تیتر یک به بررسی متن نامه محمود احمدی نژاد به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: از متن این نامه به نظر می رسد، احمدی نژاد سعی دارد اشتباه گذشته خود را بشوید. این یکی از احتمالاتی است که در کنار علت های دیگر درباره اقدام جدید رییس جمهوری سابق به ذهن می رسد.

این روزنامه با انتخاب عنوان فصل همکاری تهران، باکو و مسکو، می نویسد: حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران که در سفری دو روزه برای حضور در نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، آذربایجان و روسیه روزهای یکشنبه و دوشنبه را در باکو به سر برد، دیروز با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیداری دو جانبه داشت.

 روحانی همچنین عصر دیروز در نشست سران سه کشور شرکت کرد.روحانی در سخنان خود در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان با اشاره به اینکه توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه در اولویت است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، از هر نوع ایده و ابتکاری برای افزایش تعامل و همکاری با همسایگان استقبال می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری در این نشست سه جانبه که الهام علیف، رییس جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و جمعی از مقام های سه کشور حضور داشتند، طی سخنانی اظهار کرد: از آنجایی که براساس اصول و موازین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه از اولویت برخوردار است، جمهوری اسلامی ایران، از هر نوع ایده و ابتکاری برای افزایش تعامل و همکاری با همسایگان استقبال می نماید.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان ضرر بدعهدی در اجرای برجام برای آمریکایی هاست، آورد: وزیر امور خارجه که در باکو به سر می برد با تاکید بر اینکه دست جمهوری اسلامی در برجام باز است، گفت: آمریکایی ها اشتباه می کنند به دلیل اینکه آنچه تاکنون از دست داده اند، از تشدید بی اعتمادی ملت ایران نسبت خودشان به خاطر بدعهدی هایی که کرده اند، بیشتر از آن چیزی است که می توانستند به دست بیاورند.به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با تاکید بر اینکه کشورهایی که برجام را پذیرفته اند وظیفه دارند به اجرای آن متعهد باشند، اظهار داشت: ما هم به جدیت این امر را دنبال می کنیم. وزیر امور خارجه ادامه داد: آمریکایی ها اشتباه می کنند به دلیل اینکه آنچه تاکنون از دست داده اند، از تشدید بی اعتمادی ملت ایران نسبت خودشان به خاطر بدعهدی هایی که کرده اند، بیشتر از آن چیزی است که می توانستند به دست بیاورند. 

این روزنامه با درج عنوان برخی اسب انتخابات را از یک سال پیش زین کرده اند، نوشت: معاون حقوقی رییس جمهوری، مجید انصاری در واکنش به ارسال نامه احمدی نژاد به اوباما گفت: آقای احمدی نژاد مانند سایر شهروندان از حقوقی برخوردار است و می تواند به هر کسی که می خواهد نامه بنویسد. بنده از محتوا و اهداف آن اطلاع ندارم. برخی اسب انتخابات را از یک سال پیش زین کرده اند.حجت الاسلام مجید انصاری در نشست خبری دیروز خود ابتدای سخنانش را به تبریک روز خبرنگار اختصاص داد و گفت: دشمنان هر روز به دنبال ناامیدی و مایوس کردن مردم هستند و بر طبل اختلاف و تفرقه می کوبند. در داخل نیز برخی با رسانه های دشمن و لابی صهیونیست ها همنوایی دارند و تلاش می شود روح امید را از جامعه بگیرند و دستاوردهای نظام، قوا، رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید را نادیده بینگارند و دستاوردهای دولت و رییس جمهوری را منفی و شکست خورده القا کنند. در این شرایط که شب و روز کارزاری از سوی دشمنان انقلاب و بدخواهان در جریان است، فعالان خط مقدم مقابله با این توطئه، جامعه شریف و فداکار رسانه ای کشور است.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان اصولگرایان به ائتلاف نرسند کاندیدای حزبی معرفی می کنیم، می نویسد: سالن طبقه منفی یک هتل تهران میزبان نشست حزب موتلفه با خبرنگاران بود. این نشست به بهانه روز خبرنگار و برای گفت وگو بی واسطه اعضای حزب با اهالی رسانه ترتیب داده شده بود. جلسه اگرچه اندکی دیر اما با حضور و استقبال گرم چندتن از اعضای حزب آغاز شد. محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه به عنوان سخنران مراسم سخن را با تمجید از خبرنگاران آغاز کرد و اشاره کرد که جلسه مطبوعاتی نبوده و صرفا برای دیدار و گفت وگوست. اما در ادامه سخنرانی بازار سوالات گرم شد و حبیبی به تشریح موضع گیری های سیاسی حزب پرداخت. 

دبیرکل حزب موتلفه به تاریخ 53 ساله حزب اشاره ای کرد و گفت که این حزب فعالیت های دائمی داشته و صرفا مقطعی و برای دوره انتخابات کار نمی کند. وی هم چنین اشاره کرد در صورتی که مصلحت اصولگرایان حکم کند که یک نامزد واحد معرفی و از آن دفاع کند، مطمئنا آن را خواهیم پذیرفت اما اگر اصولگرایان درمورد شخص خاص به ائتلاف نرسیدند، کاندیدای خود را معرفی خواهیم کرد.
این روزنامه سرمقاله را به عنوان «اقتصاد ایران را وارد تونل ناامیدی کرده اند» به قلم محمدصاق جنان صفت اختصاص داد.
«روحانی سیبل وهن و افترا»، «انقلاب اینترنتی در سینما»، ««پوشینه» ای برای درمان درد «آویزه»» و «اندر حکایات این مرغ مظلوم» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: