کد خبر: ۷۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 23 July 2016
حدود دو ماه از مصوب پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی می گذرد اما اغلب بانکها بدلایل متعددی از پرداخت این میزان وام به مزدوجین شانه خالی کرده و جوانان را با یاس و نامیدی مواجه می کنند
 بانكداري ايراني حدود دو ماه از مصوب پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی می گذرد اما اغلب بانکها بدلایل  متعددی از  پرداخت این  میزان وام به مزدوجین  شانه خالی کرده و جوانان را با یاس و نامیدی مواجه می کنند اما در این بین از معدود بانکهای که توانست 20روز زودتر از رسیدن موعد مقرر اقدام به پرداخت وام ازدواج به جوانان نماید و حتی آنان  را به بانک خود دعوت کند بانک قوامین بود که در در 12 تیر ماه سال جاری  پرداخت وام ازدواج را آغاز کرد . 

به گزارش بانکداری ایرانی ، یکی از شعبات این بانک در غرب تهران اقدام به پرداخت این وام کرده و در آن تاریخ اعلام کرد که جوانان می توانند برای دریافت وام به سامانه ازدواج بانک مرکزی مراجعه و بانک قوامین را انتخاب کنند  و  از تسهیلات مذکور با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 48 ماهه بهره مند شوند.

در آن تاریخ یکی از مدیران بانک قوامین در خصوص اظهار  کرده بود  که تمامی شعب بانک قوامین  آمادگی پرداخت وام ازدواج 10میلیون تومانی به هر یک از زوجین را در اسرع وقت دارا می باشند  و مشارکت مردمی در طرح قرض الحسنه خاتم با هدف تسهیل در ازدواج و تامین اشتغال و مسکن جوانان امکان بیشتری را برای پرداخت تسهیلات به جوانان فراهم می آورد.  

و در همان تاریخ اعلام شد که  پرداخت وام ازدواج در شعب بانک قوامین در استان هاي تهران ، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي آغاز شده است و ارائه این نوع تسهیلات در سایر استان ها نيز در حال بررسی است که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 

 به گزارش  بانكداري ايراني  ، درحالی بانک قوامین در اقدامی مثبت و دور  از هیاهو به پرداخت وام ازدواج  اقدام کرده است که بسیاری از بانکهای بزرگ با وجود داشتن منابع هنگفت، نبود منابع کافی  را دلیلی برای عدم پرداخت اعلام کرده و هیچ وامی به جوانان پرداخت نکردند  که به عقیده کارشناسان  بخشی از این مخالفت ها به  عدم تخصیص مبلغ بیشتر بانکها به وام های قرض الحسنه در بانکها بر می گردد . به هر حال هر چند که بانک‌ها باید از امروز  بدون بهانه، پاسخگوی تقاضای وام ۱۰ میلیونی باشند اما جوانان امید چندانی به دریافت این وامها ندارند.

گفتنی است که  در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار دارند که با پیش بینی حدود ۸۰۰ هزار نفری ثبت نام برای امسال، این تعداد به ۱.۲ میلیون نفر خواهد رسید و رقمی نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای پاسخگویی به متقاضیان لازم است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: