کد خبر: ۷۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 09 June 2016
بانكداري ايراني  -   بیمه زندگی از شاخه های بیمه گری است که با وجود سرمایه گذاری در آینده می تواند برای توسعه کشور نقش سازنده ای داشته باشد.

این نوع  از بیمه در کشورهای دنیا مورد توجه بیمه‌گر و بیمه‌گذار بوده و درصد بالایی از سهم بیمه گری کشورهای توسعه یافته را تشکیل می دهد در منطقه نیز  طبق آماری که چندی پیش گرفته شد کشور قطر از پیش روترین کشور در این زمینه است. 

بیمه عمر  و زندگی که با هدف ایجاد سرمایه آتی از طریق  پس انداز برای شهروندان در نظر گرفته می شود که می تواند به دلیل تامین مالی برای بیمه‌گران ، تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور داشته باشد، زیرا به عنوان سپرده گذاری بلند مدت و دارای ثبات چند ساله  منبع خوبی برای کسب و کار تلقی می شود و نسبت به  سپرده گذاری  در  بانکها که حداکثر یکساله بوده و نیاز به منابع بیشتری برای شهروندان دارد، از مزایای بیشتری برخوردار است. 

علاوه براین بیمه عمر ، نوعی سرمایه گذاری است که  بر اساس درآمد هر خانوار طراحی شده و به اندازه ای نیست که شخص سرمایه گذار را با چالش روبرو کند اما در قبال این سرمایه گذاری اندک ، سود نیز دریافت کرده  و در آینده نیز  از مزایای زیادی در قبال این سرمایه گذاری بهره می برد. 

در واقع  کارشناسان معتقدد که به دلیل اینکه بیمه عمر  و زندگی ترکیبی از بیمه‌نامه عمر به شرط فوت و  حیات است که در آن علاوه بر پوشش بیمه عمر‌، سود تضمینی مرکب نیز همراه سود مشارکت (واریز 85 درصد سود مشارکت در منافع به حساب بیمه‌گذار) به‌عنوان سود به وی تعلق می‌گیرد ، مورد توجه شهروندان است.  

همچنین بیمه عمردارای تاثیر فزاینده ای در جامعه داشته و می تواند  در رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری نقش  ایفا کند و در دورانی که بنگاه‌های اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجه اند بیمه عمر می تواند این مشکل را به مرور مرتفع کند و بیمه گران با هدایت  مبالغ پس‌انداز شده توسط خانواده‌ها را برای سرمایه گذاری استفاده کرده و به کسب و کار کشور  کمک کنند . 

اما این محصول همچنان برای شهروندان ناشناخته  بوده و دارای ضریب نفوذ مناسبی نیست. لذا بیمه‌گران باید از این امکان بهره برده و با توجه به اینکه اغلب شرکت‌های بیمه گری با کمبود نقدینگی مواجه‌اند، بیمه زندگی روش مناسبی برای تامین مالی است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: