کد خبر: ۷۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - 05 June 2016
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است در صورت عدم همکاری بانک های اروپایی،ایران کمافی السابق از روند گذشته خود برای ورود به بازارهای جهانی استفاده خواهد کرد.
 رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران معتقد است در صورت عدم همکاری بانک های اروپایی،ایران کمافی السابق از روند گذشته خود برای ورود به بازارهای جهانی استفاده خواهد کرد.

یحیی آل اسحاق با اشاره به اعمال قانون U_Turn در مبادلات دلاری ایران اظهار داشت: این قانون که از سال 2009 بر فعالیت های ارزی ما اعمال شده است راه را برای تحرکات تجاری و اقتصادی کشور سخت کرده است.

به گزارش گروه تحلیلِ امیدهسته ای، وی افزود: تا همین سال های اخیر ما می توانستیم به صورت کج دار و مریز از دلار استفاده کنیم اما با قوانین سال های گذشته وزارت خزانه داری آمریکا راه برای این دست از فعالیت ها بسیار سخت شده است.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ما امیدواریم در مذاکرات دو جانبه مقامات دیپلماتیک ایران و آمریکا و نشست های کمیسیون ناظر بر اجرای برجام شاهد حل و فصل این مسائل و از سرگیری فعالیت های بانکی کشور با نظام پولی و مالی جهانی باشیم.

وی تاکید کرد: براساس مفاد برجام امروز مشکلی برای ادامه فعالیت های بانکی ایران با بانک های بزرگ اروپایی نیست اما در هر صورت این بانک ها به دلیل واهمه ای که از جریمه های هنگفت آمریکایی ها دارند ترجیح می دهند تا پس از چراغ سبز واشنگتن وارد فعالیت های بانکی خود با ایران شوند.

به گفته آل اسحاق، تجار و بازرگانان ایرانی به همکاری نیم بند بانک های اروپایی عادت دارند و در همان دوران اوج تحریم ها نیز رکورد همکاری 100میلیارد دلاری را در معادلات اقتصادی نظام جهانی به نام خود ثبت کرده اند.

وی یادآور شد: تهاتر نیز شکلی از همکاری های دوجانبه ما با تجار و بازرگانان خارجی است که در نهایت از آن استفاده خواهیم کرد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران متذکر شد: ما با وجود تمامی تحریم های غیرمنصفانه کشورهای غرب خود را از حضور در معادلات جهانی محروم نکرده ایم و شاید بتوان گفت در جنگ نرمی که علیه ما به راه افتاده بود هیچگاه عقب نشینی نکرده ایم.

آل اسحاق در رابطه با لزوم ساختارسازی قوانین و مقررات نظام بانکی جهان در ایران نیز اظهار داشت: اگر قرار بر همکاری بانک های ایران و جهان باشد بانک های ایرانی نیز باید برای اعمال و اجرای این قوانین و به روز رسانی خود تلاش کنند تا مشکلی از حیث فعالیت سرمایه گذاران خارجی در کشور ایجاد نشود.

وی معتقد است که شفافیت فعالیت های بانکی ایران سرمایه گذاران خارجی را برای ورود و حضور در زیرساخت های اقتصادی ترغیب خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: