کد خبر: ۷۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 26 May 2016
بانكداري ايراني  -نخستین بانک قرض الحسنه بانک مهر ایران در ماههای اخیر در پرداخت قرض الحسنه رشد داشته  و توانسته در رسالت خود که اعطای تسهیلات با نرخ پایین است ، به توفیقاتی دست پیدا کرده و  یکی از بهترین عملکردها را در این زمینه از خود نشان دهد . 

این بانک قرض الحسنه  برای شهروندان  چند گروه وام قرض الحسنه را بسته به مشکلات احتمالی آنان  طراحی کرد این تسهیلات در قالب مشارکت، ابزار کار و مواد اولیه ، تعمیر و تکمیل مسکن ، ودیعه مسکن ، اعتبار در حساب جاری، درمان، کسب و صنوف، در نظر گرفته است . 

در آخرین بررسی ها بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود 22درصد در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  رشد داشته است این در حالی است که بسیاری از موسسات  اعتباری و بانکها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه که با نرخ 4 درصد در نظر گرفته می شود ضعیف عمل کرده و پرداختی نزدیک به صفر داشتند. 

تسهیلات قرض الحسنه این بانک از 25.724.318.689.869 ریال به رقم 32.056.679.718.907 ریال رسید که به دلیل رفع مشکلات شهروندان ایرانی قابل تقدیر است . شایان ذکر است که نرخ 4 درصدی تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه مهر ایران نرخ سود نبوده بلکه جنبه کارمزدی دارد. 

این بانک اسلامی ترین بانک ایرانی تلقی می شود زیرا طبق فتوایی که از مقام معظم رهبری در خصوص وام‌های قرض الحسنه و سود این وام‌ها  اخذ شده ایشان فرمودند: اگر این مطلب صحیح باشد که آنچه که بانکها برای ساخت یا خرید مسکن و امور دیگر به مردم می دهند به عنوان قرض است، شکی نیست که گرفتن بهره در برابر آن شرعا  حرام است و بانک حق مطالبه آن را ندارد.
لذا بانک قرض الحسنه مهر ایران به دلیل عدم اخذ نرخ سود از وام و تنها کسب کارمزد اسلامی ترین عملیات بانکی را با رشد 20درصدی عملیاتی کرده است .

گفتنی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ريال و با مشارکت بانکهای دولتی توسط ریاست جمهوری وقت در مورخ 22/9/1386 افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار کرده است. بانک قرض الحسنه مهرایران باصدور مجوز رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا. در تاریخ 6/6/1387 و براساس برنامه های تدوین شده ، ضمن انجام امور مربوطه به اعطای تسهیلات قرض الحسنه در ارتباط با فعالیتهای حساب قرض الحسنه جاری و بانکداری الکترونیکی اقدام می نماید . 

این   بانک در بدو امر با 2000 واحد بانکی متشکل از 300 شعبه واگذاری از بانکهای سهامدار و 1700 واحد بانکی ( باجه) مستقر در شعب بانکهای سهامدار شروع به کار نمود . که پس از تشکیل ساختار و سازمان این بانک به دلیل توسعه کیفیت شعب بانکی کلیه شعب آن بانک به صورت مستقل شروع به کار نمود که هم اکنون با بیش از 527شعبه فعال به صورت Online در حال فعالیت هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: