کد خبر: ۶۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 25 February 2016
عربستان با هدایت کمپین بمباران یمن مرتکب جنایت جنگی شده از این کشور به دلیل مانع تراشی بر سر راه تحقیقات سازمان ملل در یمن انتقاد کرد.
روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه ششم بهمن، نوشت: روز گذشته یک بار دیگر سازمان عفو بین الملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد عربستان در یمن مرتکب «جنایت» جنگی شده است. سازمان ضمن اعلام این مطلب که عربستان با هدایت کمپین بمباران یمن مرتکب جنایت جنگی شده از این کشور به دلیل مانع تراشی بر سر راه تحقیقات سازمان ملل در یمن انتقاد کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان دوقطبی های دروغین، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم نجف آباد، در سخنان مهمی، ضمن تبیین دقیق دو واژه «میانه رو و تندرو» و دعوت همه مردم بویژه مسئولان و سیاسیون به هوشیاری در قبال ترفند دشمن برای ایجاد دوقطبی های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی، انتخابات را «عرصه قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند و تأکید کردند: همه کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز 7 اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.

روزنامه جام جم با اشاره به عنوان حذف یارانه به خاطر داشتن پراید، آورد: حقوق دریافتی یک میلیون و 200 هزار تومان، مستأجر، بدون خودروی سواری، فاقد هیچ نوع ملک و دارای سه فرزند؛ اینها مشخصات آقای خسروی است که بتازگی از فهرست یارانه بگیران حذف شده است. فردی که تا چند ماه پیش راننده تاکسی بود و برای تهیه پول رهن خانه اش، تاکسی را فروخت و اکنون نگهبان ساختمان یک شرکت است. این برای بار دوم در سال جاری است که یارانه او به اشتباه حذف می شود. تابستان امسال یارانه این فرد به مدت سه ماه قطع شد، اما بعد از اعتراض و پیگیری ها از دستگاه های مسئول، یارانه اش برقرار شد. با این حال از ماه اخیردوباره یارانه او حذف شده تا او مجددا برای اعلام شکایت به سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه کند. طبق تبصره 20 قانون بودجه امسال، دولت موظف است «خانوارهای پردرآمد را براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار، محل سکونت و میزان درآمد تعیین و یارانه آنها را قطع کند»، اما شواهد نشان می دهد که این حذف به دهک های نیازمند رسیده؛ گویا سازوکار مناسبی برای حذف یارانه افراد وجود ندارد.

این روزنامه با انتشار عنوان رونمایی از تولیدات فنی و مهندسی رسانه ملی، نوشت: محمد سرافراز همزمان با روز مهندس، ازنخستین فرستنده پرقدرت 20کیلوواتی رادیویی FM رونمایی کرد. این فرستنده برای پوشش اخبار و برنامه های رادیویی در خارج از مرزهای کشور هدف گذاری شده است. رئیس رسانه ملی پس از افتتاح مرکز جدید مونیتورینگ جامع فنی صدا و سیما و راه اندازی وب سایت ارتقا یافته و رسمی سازمان، گفت: در صدا و سیما بیش از صد شبکه رادیویی و تلویزیونی به شکل ملی، استانی و برون مرزی فعال است، بنابراین ضروری بود تا مرکزی جامع برای مونیتور و رصد وضع کیفی پخش شبکه ها و همچنین خطوط فرستنده ها از مبدأ به مقصد وجود داشته باشد.

روزنامه جام جم در صفحه نخست عنوان های «انقلابی بزرگ در تشخیص سرطان»، «دست میوه های مازندران به صادرات نمی رسد»، «تراکتور حریف اماراتی را شخم زد»، «رسانه ملی در صدر اعتماد مخاطبان» و ««غیر علنی» تلنگری برای انتخاب اصلح» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «هر رای؛ برگی برنده به نفع اقتدار نظام» به قلم محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و «انتخابات، پایه مقبولیت و استحکام نظام» نوشته سیدحسین هاشمی استاندار تهران را منتشر کرد.
این روزنامه در ضمیمه چمدان عنوان «حیرانی در حیران» را به چاپ رساند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: