کد خبر: ۶۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 01 February 2016
بانکداری ایرانی – بیمه عمر در ایران دیگر امری شناخته‌شده است . تقریباً تمامی شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی بیمه‌های عمر را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما بنا به دلایل زیادی ازجمله اعتماد عمومی مردم به بیمه‌گرها این نوع بیمه همچنان در ایران در سطح پایینی قرار دارد .
بیمه زندگیبانکداری ایرانی –بیمه عمر در ایران دیگر امری شناخته‌شده است . تقریباً تمامی   شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی بیمه‌های عمر را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما بنا به دلایل زیادی ازجمله اعتماد عمومی مردم به بیمه‌گرها این  نوع بیمه همچنان در ایران در سطح پایینی قرار دارد .

از طرف دیگر بیمه‌گرها نیز در این  میان سعی نکردند به‌گونه‌ای‌ عمل کند تا بتوانند این نوع بیمه را در سطح مردم همه‌گیر کنند،  زیرا  رقیب قدری چون تأمین اجتماعی پیش روی آن‌ها ایستاده است  و در رقابت با آن بیمه‌گرها ناتوان‌اند.

در آخرین آمار بیمه مرکزی در خصوص سهم بيمه زندگي اعلام کرده که این  بیمه کمتری سهم را  در بین دیگر بیمه‌ها داشته و حدود 10.9درصد از پرتفوی حق بيمه توليدي بازار رسمی ایران است. 
بیمه‌گرها در توصیف  از بیمه عمر چندین مؤلفه را مشخص می‌کنند . آن‌ها می‌گویند که بیمه عمرو سرمایه‌گذاری  قرارداد بیمه‌ای است که همزمان با بیمه کردن عمر شما امکانات متنوع سرمایه‌گذاری ذخایر حق بیمه پرداختی شما را در سبد سرمایه‌گذاری شرکت بیمه، متشکل از مطمئن‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری ، در دسترس شما قرار می‌دهد تا در صورت تحقق خطر فوت و یا پس از اتمام قرارداد شما و خانواده از تأمین مالی موردنیاز برخوردار شوید. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری آرامش خیال امروز شمارا فراهم و رفاه دوران بازنشستگی‌تان را تأمین می‌کند و پشتوانه مالی بسیار مناسبی برای بازماندگان بیمه‌گذاران دوراندیش در صورت وقوع اتفاقات ناگوار و غیرمترقبه فراهم می‌نماید .

حال بر اساس آمارهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران حق بیمه سرانه پرداخت‌شده در ایران برای بیمه‌های بازرگانی در  برخی آمارگیری‌ها 791 هزار و 600 ریال (با نرخ‌های تبدیل ارز در آن سال معادل 76.8 دلار ) بوده است که 7.9 درصد آن بابت بیمه‌های زندگی و 82.1 درصد آن بابت دیگر پوشش‌های بیمه‌ای شامل بیمه شخص ثالث، حوادث راننده و بدنه اتومبیل، درمان، حوادث، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی ، پول، اعتبار و ... پرداخت‌شده است. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته عدد توجه به بیمه‌های زندگی که بیمه عمر هم در آن‌ها جایی می‌گیرد، بسیار متفاوت است. 

و بنا به گفته عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی ایران در کشورهای پیشرفته 55درصد از کل بازار بیمه در اختیار بیمه‌های عمر وزندگی است. وی همچنین گفته است که هم‌اکنون سهم بیمه‌نامه‌های عمر انفرادی در ایران کمتر از 3 درصد و مجموع سهم بیمه‌نامه‌های عمر، زندگی و سرمایه‌گذاری نزدیک به 10 درصد است که با توجه به سهم بیمه‌نامه‌های زندگی درکشورهای پیشرفته که 55 درصد و در برخی از سال‌ها بیش از 60 درصد و در کشوری مثل ژاپن به‌طورمعمول بیش از 80 درصد  می باشد ، سهم بسیار پایینی است.

بیمه عمر و دیگر نمونه‌های بیمه زندگی از سال 1368 و همزمان با پایان جنگ فعالیت‌های گسترده خود را در ایران آغاز کردند. در این دوره سهم بیمه عمر از کل بیمه ایران تنها ده درصد بوده است. این عدد در سال‌های 1377، 1378 و 1379 بار دیگر به‌طور جهشی افزایش یافت و به ترتیب به 11.3 درصد، 10.2 درصد و 14.8 درصد رسید. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: