کد خبر: ۶۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 20 January 2016
بانك گردشگري در سال 94 توانست ركورد تازه‌ای در سوددهی ثبت کند. اين بانك با عمر 5ساله خود، در سال مالي 30/09/1394 رشد 606 درصدي سود را محقق كند .
 بانک گردشگریبانکداری ایرانی – بانك گردشگري در سال 94 توانست ركورد تازه‌ای در سوددهی ثبت کند. اين بانك با عمر 5ساله خود،  در سال مالي 30/09/1394 رشد 606 درصدي سود را محقق كند .

 اين در حالي است كه بانك گردشگردي به سهام‌داران خود قول داده بود كه در پايان سال مالي می‌تواند حداقل  94 ريال سود شناسايي كند اما با عملكرد مثبت اين بانك توانست 570 ريال سود  را محقق كند كه در  شرايط ركود اقتصادي كه بانک‌های بزرگ براي شناسايي سود با مشكل بودند، در نوع خود بی‌نظیر است.

اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل، بانک گردشگری  43  ریال زیان ساخته بود. و نتوانست سهامداران خود را قانع كند. اين اتفاق با درآمدزایی 13هزارمیلیاردی از محل  مشاع همراه بوده است از طرفی سود حساب‌های سپرده‌گذاری 76% افزایش داشته است. شرکت در این دوره 13,676 میلیارد ریال سایر درآمدها داشته درنتیجه جمع درآمدها 389% رشد داشته است هرچند،  جمع هزینه‌ها هم با افزایش 129 درصد  به مبلغ 4,١٢٢ میلیارد ریال رسیده است.بانک گردشگری آخرین پیش‌بینی خود را 100% پوشش و 304% تعدیل مثبت داده است.

گفتني است كه بانک گردشگری ، اولین بانک تخصصی و خصوصی درزمینهٔ گردشگری، در ایران به استناد ماده ٩٨ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده‌واحده قانون اجازه تأسیس بانک‌های غیردولتی و سایر مقررات مربوط، مجوز تأسیس بانک را اخذ و در تاریخ 1389/10/07 به ثبت رسیده است.این بانک در تاریخ 1389/10/30 مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ و در تاریخ 1389/09/02 اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرده است .
سرمایه اولیه این بانک مبلغ ٢٠٠٠ میلیارد ریال است و در مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ 1389/12/22 ، افزایش سرمایه بانک به ٤٠٠٠ میلیارد ریال تصویب و بر اساس پیشنهاد هیات مدیره بانک و با موافقت سهامداران بانک در مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ1392/05/14افزایش سرمایه بانک به ٦٠٠٠ میلیارد ریال با تفویض اختیار به هیات مدیره تصویب‌شده است .

بانک گردشگری به شکل مجموعه‌ای از فعالیت‌های گسترده بانکی (بانکداری فراگیر) سازمان‌دهی و فعالیت خود را تداوم خواهد بخشید.. بانک گردشگری در سه حوزه فناوری، مدیریت و تاًمین سرمایه، همکاری با مؤسسات مالی خارجی را نیز دنبال می‌کند.

از طرف دیگر مؤسسان بانک، ضرورت پیوند دادن فعالیت بانک با بازارهای پول و سرمایه جهان را نیز مهم دانسته و به‌ویژه حوزه سرمایه‌گذاری در خارج (placement) ، مدیریت ارز، بازاریابی محصولات و خدمات در خارج از کشور را نیز ضروری برای استفاده از نهادها و مؤسسات مالی و اعتباری و بانکی خارجی می‌دانند.

بانک گردشگری نیز برای کسب کامل رضایت‌مندی و حفظ مشتریان محترم، ارتقای پایدار سطح خدمات و کیفیت محصولات خود را از اهم اهداف خود می‌داند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: