کد خبر: ۵۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 25 December 2015
مدیرعامل بانک شهر در نشست شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها، پیشنهاد لزوم تشکیل کنسرسیوم بانکی برای توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها را مطرح کرد.
مدیرعامل بانک شهر در نشست شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها، پیشنهاد لزوم تشکیل کنسرسیوم بانکی برای توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها را مطرح کرد.

 دکتر حسین محمدپورزرندی در نشست شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌ها که به میزبانی بانک شهر برگزار شد، با بین این‌ که امروز آلودگي هوا، نه تنها به يكي از چالش‌هاي اصلي مديريت شهري كه به يكي از اصلي‌ترين چالش‌هاي مديريتي دولت‌ها تبديل شده است، گفت: توليد و انتشار آلودگي هوا به عنوان تابعي از فرآيند رشد و توسعه اقتصادي كشورها از اهميت و نقش ويژه‌اي در ادبيات اقتصادي جهان امروز برخوردار است و بدون ترديد، آلودگي هوا را مي‌توان يك مسأله اقتصادي قلمداد كرد كه هم از اقتصاد اثر مي‌پذيرد و هم بر اقتصاد تأثير مي‌گذارد.

آلودگی هوا مشکلی موثر در اقتصاد ملی
وی با اشاره به بحران آلودگی هوا در کلانشهرهایی مانند تهران تصریح کرد: در حال حاضر آلودگي هوا، نه تنها يك معضل مزمن براي محيط زيست كه يك مشكل مؤثر در اقتصاد ملي محسوب مي‌شود و به بخشي از زندگي روزمره مردم تبديل شده و  از این رو، به طور جدي به آن نمي‌انديشيم.

پورزرندی خاطرنشان کرد: واقعيت اين است كه آلودگي هوا به جزيي جدايي‌ناپذير از زيست شهري در تهران تبديل شده و نه تنها تهران كه ساير شهرها و كلانشهرهاي كشور از اهواز و قم و کرج گرفته تا شیراز و سنندج و کرمان را تحت تأثير قرار داده و شهروندان آن‌ها را با انواع و اقسام مسائل و مشكلات جسمي و روحي و مادي و معنوي رو به رو كرده است.

مدیرعامل بانک شهر افزود: از نگاه مديريتي و با نگاه كارشناسي، حلقه مفقوده‌اي كه در موضوع آلودگي هوا وجود دارد، مديريت يكپارچه شهري، وحدت مديريت و همدلي و هم‌زباني تمام دستگاه‌هاي دست‌اندركار است و واقعيت اين است كه همه بايد در قبال كاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي احساس مسئوليت كنند تا چالش آلودگي هوا به يك فاجعه ملي كه مي‌تواند اقتصاد كشور را نيز با بحران رو به ‌رو كند،‌ تبديل نشود.

وی با بیان این‌ که در شرايط موجود بايد براي محيط زيست و رفع این معضل، برنامه‌ريزي و چاره‌انديشي کرد، گفت: بدون ترديد، آثار و پيامدهاي اين چاره‌جويي بر ارتقاء اقتصاد ملي و بهبود شاخص‌هاي اقتصادي نيز مؤثر خواهد بود و از این رو، شبکه بانکی نیز می‌بایست کنرسیومی برای توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از راه‌کارهای رفع این معضل تشکیل دهد.

توسعه خدمات بانکی الکترونیک گامی موثر در کاهش آلودگی هوا
مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و نقش آن در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: با توسعه خدمات بانکی مجازی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه شهروندان، گام موثری در کاهش آلودگی هوا برداشته خواهد شد که در این خصوص، راه‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت و ارائه خدمات 24ساعته بانکی و توسعه کارت‌های شهروندی در کلانشهرها، از جمله اقدامات بانک شهر در این زمینه بوده است.   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: