کد خبر: ۵۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 13 December 2015
قائم مقام مؤسسه اعتباری عسکریه
قائم مقام مؤسسه اعتباری عسکریه گفت: بانک مرکزی با افزایش سرمایه مؤسسه اعتباری عسکریه موافقت کرد.
قائم مقام مؤسسه اعتباری عسکریه گفت: بانک مرکزی با افزایش سرمایه مؤسسه اعتباری عسکریه موافقت کرد.

 محمدرضا مروجی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه هفته گذشته کار کارشناسی و تصویب این افزایش سرمایه در بانک مرکزی انجام شد، امیدواریم این هفته این امر به مؤسسه ابلاغ گردد.
وی ادامه داد: با این افزایش سرمایه، راه برای تبدیل مؤسسه اعتباری عسکریه به بانک نیز باز خواهد شد و انشا ا... با انجام امور قانونی دیگر این مهم بزودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع مالی مؤسسه از بسیاری از بانک ها بیشتر است گفت: با همت سپرده گذاران و تلاش همکاران خدوم مؤسسه هم اینک ٣٢٠ شعبه در حال فعالیت در سراسر کشور داریم.

قائم مقام مؤسسه اعتباری عسکریه سرمایه مؤسسه را پس از این مرحله، شش هزار و ۶٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: یکی از پارامترهای مهم بانک مرکزی در تصمیم گیری ها نسبت دارایی به سرمایه پایه است که این رقم در عسکریه ٧۵ درصد است.

مروجی اضافه کرد: پس طرح پذیرش مؤسسه درهیات پذیرش بورس بزودی سهام مؤسسه در فرا بورس قابل خرید و فروش خواهد شد و مقدمات برای ورودمان به بازار دوم فراهم شده است.
وی ادامه داد: با انجام این روند انشاا... سهامداران بزودی می توانند براحتی سهام خود را در فرابورس داد و ستد کنند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه اعتباری عسکریه با اشاره به اینکه هم اکنون سهام مؤسسه عسکریه در بازار پایه و توافقی قابل خرید و فروش است خاطرنشان کرد: مؤسسه عسکریه همواره تلاش کرده در مسیر قانونی حرکت کند.

محمد رضا مروجی بیان داشت: در سال ٨٨میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ مجوز مؤسسه ۱۵۰ میلیارد تومان بود که پس از تامین این میزان سرمایه با آغاز روند بررسی پرونده در بانک مرکزی قانون افزایش سرمایه مؤسسات به ۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد و اکنون نیز با تصویب بانک مرکزی این میزان به نزدیک ششصدوشصت میلیارد تومان خواهد رسید و بنا داریم سرمایه مؤسسه را تا ده هزارمیلیارد ریال افزایش دهیم.

وی همچنین در خصوص نام جدید مؤسسه نیز گفت: پس از فراخوان مردمی برای انتخاب نام جدید مؤسسه، اسامی زیادی از سوی مردم پیشنهاد شد که پس از چند مرحله داوری، چندین نام به هیئت مدیره پیشنهاد شد.

وی افزود: در نظر داریم پس از تصویب هیات مدیره در روز ١٧ ربیع الاول همزمان با تولد حضرت رسول(ص) از نام جدید پرده بردای کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبدیل این مؤسسه به بانک گفت: با تایید افرایش سرمایه مؤسسه در بانک مرکزی، بزودی امکان دادوستد سهام عسکریه فرابورس فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با طی مراحل قانونی هر چه سریعتر فرآیند تبدیل مؤسسه به بانک نیز انجام شود.

قائم مقام مؤسسه اعتباری عسکریه در خصوص برجام و تاثیرات آن بر وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: با لغو تحریم ها، سرمایه گذاری خارجی در بانک های ایران رونق می گیرد.
محمدرضا مروجی افزود: در دوره پسا برجام سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در بازارهای مالی ایران از خود نشان داده اند و در این راستا پیش بینی می شود بعد از لغو تحریم ها اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی با حضور در مؤسسات مالی ایران بهتر سرمایه شان را تضمین می کنند و برای همین این رغبت در آنها بسیار زیاد است.

مروجی تاکید کرد: باید برنامه ریزی صحیحی در سطح کلان کشور برای استفاده بهینه از این فرصت صورت گیرد تا این پول ها در جاهایی که واقعا مورد نیاز کشور است هزینه شود.
وی به تمایل بانک های اروپایی برای شراکت با بانک ها و مؤسسات اعتباری ایران اشاره کرد و گفت: هر چه سرمایه گذاری خارجی بیشتری در کشور انجام شود هم تورم را پوشش می دهد و هم در ایجاد اشتغال و افزایش تولید موثر خواهد شد.

مروجی در خصوص پیگیری های مؤسسه اعتباری عسکریه برای حل مشکل سپرده گذاران میزان نیز گفت: متاسفانه تا زمانی که مؤسسات اعتباری غیر مجاز وجود دارند این مشکلات ادامه خواهد داشت. لذا به همه مؤسسات اعتباری توصیه می کنم حتما مجوزهای لازم را از بانک مرکزی بگیرند.
وی ادامه داد: ما به بانک مرکزی پیشنهادی دادیم که روش های پرداخت پول سپرده گذاران در آن لحاظ شده بود و مذاکرات مفصلی هم انجام شد ولی سرانجام نتیجه آن شد که بانک صادرات به دلیل اینکه از قبل نیز اعلام شده بود ماموریت را انجام دهد.

رییس هیئت مدیره مؤسسه اعتباری عسکریه با بیان اینکه مؤسسات غیر مجاز حدود پانزده درصد بازار مالی کشور را در اختیار دارند گفت: بانک مرکزی با مؤسسات همکاری خوبی برای گرفتن مجوزها دارد اما بعضی از مؤسسات تمایلی به همکاری در این راستا ندارند.

وی ادامه داد: مجوزدار شدن مؤسسات یک پوشش مطمئن برای سپرده گذاران ایجاد می کند چون می توانند هم از پول های در اختیار بانک مرکزی استفاده کنند و هم از بازار بین بانکی برای تامین نقدینگی بهره گیری نمایند.

محمدرضا مروجی تاکید کرد: مسلما هجوم مردم برای دریافت سپرده هایشان باعث ایجاد مشکل برای مؤسسات غیر مجاز می شوند زیرا آنها حداکثر ٣٠ درصد پول مردم را نگهداری می کنند و مابقی را باید در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند تا بتوانند سود وجوه مردم را پرداخت نمایند.
وی مشکلات ایجاد شده برای میزان را باعث بی اطمینانی مردم در استان دانست و گفت: این موضوع به نظام بانکی کشورمان لطمه می زند و همه بانک ها و موسسات دارای مجوز را هم با کاهش منابع مواجه می کنند.

مروجی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال این است که نظارت خود را بر بازار مالی کشور کامل کند گفت: بایستی توسعه این نظارت روندی را طی کند تا بجای مدیران مؤسسات غیر مجاز، سپرده گذاران لطمه نخورند.

وی به صدور مجوزهای تعاونی های اعتبار از سوی وزارت تعاون اشاره کرد و گفت: حرکتی که در گذشته به نادرست انجام شده را مردم نباید پاسخ دهند چون در هر صورت مردم به اعتبار مجوز دریافتی آنها پولشان را در این مؤسسات سپرده کرده اند و اینکه حالا یکباره با تغییر قانون همه را فاقد مجوز بدانیم عملا مشکل مردم را اضافه کرده ایم.
محمد رضا مروجی در خصوص مشکل پدیده نیز گفت: در قضیه پدیده مردم پولشان را در یک پروژه عمرانی سرمایه گذاری کرده اند و آن طور که اعلام شده تراز پدیده هم مثبت است پس نگرانی برای از بین رفتن پول مردم وجود ندارد.
وی افزود: برای حل مشکل نقدینگی پدیده نیز پیشنهاد این است هرچه زودتر درفرابورس پذیرفته شده تا بتوانند باواگذاری سهام غیر از سهام واگذارشده به یک قیمت منصفانه سهامدارانی که زیان دیده اند جبران شوددراین راه درصورتی که مسوولین اجازه دهند شرکت های سرمایه گذاری بانک ها نیز سهام پدیده را خریدار کرده ودر یک زمان معقول به فروش برسانند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: