کد خبر: ۵۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
وزیر بهداشت از حاکم بودن وضعیت سفید و عادی از نظر شیوع ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ در استان کرمان خبر داد و با اشاره به عدم توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها گفت: دلیل عدم توزیع در داروخانه‌ها کمبود دارو نیست بلکه نیازی به آن احساس نمی‌شود.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان، اظهار داشت: تیم سلامتِ استان کرمان جزو عالم‌ترین، فعال‌ترین و دلسوزترین تیم‌ها در کشور هستند و اثرگذاری آن‌ها را گاهی در منطقه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از نظر شیوع ویروس آنفلوآنزا H۱N۱ در استان کرمان وضعیت سفید و عادی حاکم است، گفت: موج اول بیماری آنفلوآنزا در استان کرمان کنترل شده است. احتمال اینکه دوباره تا پایان فصل سرما باشد، وجود دارد، اما آمادگی کافی در مردم ایجاد شده و موج‌های بعدی خفیف‌تر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وجود دارد درحالی که نیازی به استفاده از آن نیست، گفت: دلیل عدم توزیع واکسن در داروخانه‌ها کمبود دارو نیست بلکه نیازی به آن احساس نمی‌شود. واقعاً نیاز به استفاده از واکسن نیست به‌غیر از تماس مستقیم با بیمار که لازم است.‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: