کد خبر: ۵۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - 19 November 2015
پدیده شاندیز درست بعد از این که صورت‌های مالی سال ۹۲ را منتشر کرد، بدجور به دردسر افتاد.
تا پیش از آن از پدیده شاندیز تنها یک اسم و چند تصویر زیبا در تلویزیون می‌دیدیم، اما همان صورت‌های مالی مشخص کرد که این پروژه بزرگ می‌تواند تا چه اندازه خود و دیگران را به مشکل دچار کند.

درباره وضعیت مالی پدیده شاندیز حرف‌های زیادی گفته شده است. درباره رقم کلانی که این پروژه از موسسه «میزان» وام گرفته و عدد قابل توجهی که صرف تبلیغات در صداوسیما و سایر رسانه‌ها کرده است.

این پروژه آن قدر منابع مالی موسسه میزان را جذب کرد که در نهایت این موسسه را به ورطه ورشکستگی کشاند. در ادامه سهامداران پدیده شاندیز هم با مشکل مواجه شدند،‌ به طوری به جای دریافت مطالبات خود مجبور شدند برگه سهام با ارزش بیشتر دریافت کنند.
چندبار شایعه بازداشت مدیرعامل پدیده شاندیز هم مطرح شد، اما او به تازگی ویدئویی منتشر کرده و درباره وضعیت پروژه توضیحاتی ارائه کرده است.

کسانی که پیش از این در رستوران‌های پدیده شاندیز حضور داشتند، دیده بودند که آنها چگونه توانسته‌اند مردم را به طرف خود جذب کنند؛ اما این روزها دیگر سروصدایی از این رستوران‌ها بلند نمی‌شود. رستوران کیش پدیده شاندیز با آن قلعه بزرگ و مجسمه‌های سرباز هخامنشی، به شدت سوت و کور است. به گفته کارکنان آن، دادستانی حتی تبلیغ رستوران پدیده شاندیز را در جزیره ممنوع کرده است.

چند روزی است که صدای اعتراض سهامداران پدیده شاندیز بلند شده است. اول در نمایشگاه مطبوعات و بار دیگر در مقابل استانداری خراسان رضوی. تلفن فرابورس هم این روزها مرتب زنگ می‌خورد. مردم درباره شایعه ورود سهام پدیده به این بازار سوال می‌پرسند و با این پاسخ مواجه می‌شوند که «فعلا هیچ چیز مشخص نیست.

پدیده شاندیز، مصداق دیگری از سرمایه گذاری بدون پشتوانه در کشور ما و نمایه تازه‌ای از فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: