کد خبر: ۵۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
وی ادامه داد: این شرکت به منظور رفع مشکل دو راه بیشتر ندارد یا باید با قیمت کارشناسی دادگستری که بر اساس شاخص هایی تعیین شده توافق کند یا سرمایه گذاری را جذب کند که بتواند از این طریق وجوه مردم را پرداخت کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: اهتمام مسئولان عالی کشور و دولت، حل مشکلات سرمایه گذاران در شرکت پدیده و موسسه منحله میزان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رشیدیان روز سه شنبه افزود: وظیفه دولت، دستگاه قضایی و سازمانهای اجرایی تعیین مسیری برای طی مراحل قانونی روند فعالیتهای عمرانی شرکت پدیده است.

وی گفت: به منظور حل مشکلات سرمایه گذاران در شرکت پدیده شاندیز با پیگیریهای متعدد مسئولان عالی کشور در قوای سه گانه نقشه راهی برای ادامه فعالیت این شرکت تدوین شد که انتظار است مدیران این مجموعه از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: به دلیل اختلاف نظر بین مدیران شرکت پدیده و کارشناسان دادگستری برای تعیین قیمت، آنچه از املاک و دارایی این شرکت که قرار بوده به نقدینگی تبدیل و در قالب حواله های سهامداران از 25 شهریور ماه به آنان پرداخت شود با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: این شرکت به منظور رفع مشکل دو راه بیشتر ندارد یا باید با قیمت کارشناسی دادگستری که بر اساس شاخص هایی تعیین شده توافق کند یا سرمایه گذاری را جذب کند که بتواند از این طریق وجوه مردم را پرداخت کند.

رشیدیان تاکید کرد: هرگونه اقدام عمرانی نیز باید بر اساس مجوزهای قانونی و پس از تملک قطعی، اخذ موافقت اصولی و پایان کار صورت پذیرد و در نهایت بعد از صدور سند و حسابرسی نسبت به عرضه آن در بورس و فرابورس اقدام شود.

وی گفت: کارگروهی تحت نظارت دادستان و دستگاههای نظارتی مسئولیت نظارت بر روند اقدامات اجرایی شرکت پدیده را در راستای نقشه راه بر عهده دارد.
استاندار خراسان رضوی افزود: این شرکت مراحل قانونی اجرا را در زمانی که شروع به فعالیت کرده طی نکرده است لذا به منظور رفع مشکل مردم نسبت به بازبینی طرح و تدوین نقشه راه اقدام شد.

وی به مدیران شرکت پدیده شاندیز توصیه کرد تا نسبت به شتاب در روند تصمیم گیری اقدام و از مردم نیز خواست وجوه خود را در بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز سپرده گذاری کنند.

رشیدیان افزود: نرخ سود سپرده ها از سوی بانک مرکزی بر اساس شاخصهایی تعیین می شود لذا افرادی که اقدام به سپرده گذاری در مراکزی با سودهای غیرمتعارف می کنند باید تبعات ناشی از این خطر را بپذیرند.

وی در ادامه پیرامون موضوع موسسه اعتباری منحله میزان نیز گفت: با پیگیریهای صورت گرفته انتظار می رود اقدامات اجرایی برای حل مشکل سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران میزان از ابتدای ماه آینده آغاز شود.

رشیدیان افزود: به منظور حل مشکلات سپرده گذاران این مجموعه دیروز نشستی با حضور استانداران استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست راهکارهای متعددی بررسی شد که منجر به استیفای حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران در سریعترین زمان ممکن می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: سه بانک و موسسه مالی و اعتباری برای ورود به این موضوع اعلام آمادگی کردند که در نهایت راهکار اجرایی و همکاری یک بانک و موسسه مالی و اعتباری مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: با توجه اهمیت موضوع مقرر شد استانداران استانهای سه گانه خراسان آخرین نظرات و موارد را برای شتاب در روند حل مشکل به بانک مرکزی ارائه کنند تا در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با قدردانی از تلاشهای وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی، رییس بانک مرکزی و ستاد تدبیر استان در حل این چالش گفت: بانک و موسسه یاد شده از هم اکنون اقدامات اجرایی خود را برای نحوه پرداخت مطالبات سهامداران، پوشش حداکثری کارکنان موسسه منحله میزان و تعیین تکلیف سهامداران آغاز کرده اند.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: