کد خبر: ۵۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 17 October 2015
نماینده مردم تربت جام در مجلس از واگذاری موسسه میزان به موسسه عسکریه انتقاد کرد و گفت: بهتر است بانک صادرات سرپرستی موسسه میزان را بر عهده گیرد و دیون مردم نیز پرداخت کند.
غلامرضا اسدالهی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و موسسه میزان، گفت: مدتی است که این دو معضل در استان خراسان مطرح شده و آسیب های بسیاری به مردم و دورنمای اقتصادی استان زده است، علی رغم اینکه جلسات مختلفی هم در استان و تهران تشکیل شده هنوز نتیجه مشخص نیست و این موضوع وضعیت را بدتر کرده است.
 
دستگاه قضایی تکلیف پدیده شاندیز را تعیین کند
نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل پدیده شاندیز، گفت: پدیده به موضوعی قضایی تبدیل شده است و دستگاه قضایی باید نظر نهایی را اعلام کند، مردم بسیاری سهامدار پدیده شده بودند که امروزه مستاصل شده اند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه دولت باید تکلیف پدیده شاندیز را هر چه سریعتر تعیین کند، گفت: عده کثیری از مردم تمام زندگی خود را فروخته اند تا بتوانند از این طریق شاهد رونق اقتصادی زندگی خود باشند، اما این افراد امروزه سرگردان شده و تمام اموال و دارایی خود را از دست داده اند؛ البته مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به شدت پیگیر موضوع هست.
 
تعطیلی پروژه پدیده به نفع استان خراسان رضوی نیست
وی در واکنش به پیشنهاد مطرح شده از سوی کارشناسان درباره ادامه فعالیت پروژه پدیده شاندیز، گفت: اگرچه دادستان مربوطه به نمایندگی از جامعه و به عنوان مدعی العموم باید پیگیر اموال مردم باشد اما از طرف دیگر تعطیلی پروژه پدیده هم به نفع استان خراسان رضوی نیست، از این رو بهتر است در کنار بازگرداندن سهام سهامداران، مجوزهای لازم برای زمین‌هایی که تحت تملک پدیده نبوده صادر شده تا به فعالیت خود ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه زمین‌های که به ناحق برای پدیده شاندیز گرفته شده است باید تعیین تکلیف شود، گفت: در جلسات کارشناسی که برای پدیده شاندیز برگزار شده است، این پیشنهادات نیز مطرح شده ولی هنوز جمع بندی نهایی نکرده اند اما پس از طی مراحل قانونی احتمال ادامه پروژه پدیده شاندیز وجود دارد.
 
موسسه عسکریه نمی تواند مشکلات موسسه میزان را برطرف سازد
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: دو هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند که امورات موسسه میزان به موسسه‌ای زیر نظر بانک صادرات واگذار شود اما چند روزی است که موضوع دیگر مطرح شده و گفته شده موسسه میزان به موسسه عسکریه واگذار شود اما باید توجه داشت که موسسه عسکریه هم مانند موسسه میزان است و نمی تواند مشکل آن را برطرف سازد.
وی افزود: بانک صادرات با پشتوانه ای که دارد اعتماد مردم را می توانست جلب کند، اما نمی توان به موسسه عسکریه اعتماد چندانی داشت چراکه ممکن است میزان دیگری رقم بخورد، نظر مجمع نمایندگان در مورد موسسه میزان پادرمیانی بانک صادرات است تا سرپرستی موسسه میزان را بر عهده گیرد و دیون مردم نیز پرداخت شود.
 
نبود اراده مقامات سیاسی استان علت تعلل در برخورد با میزان و پدیده است
اسداللهی تعلل در بررسی وضعیت موسسه میزان و پدیده شاندیز را غیرعمدی دانست وگفت: در حقیقت اراده ای محکم برای برخورد با متخلفان موسسه میزان و پدیده شاندیز وجود ندارد، هرچند لازم است تا مقامات سیاسی استان از جمله استانداری و شورای عالی امنیت کشور در راستای ماموریتی که وزارت کشور بر آن محول کرده است، تکلیف موسسه میزان و پدیده شاندیز را زودتر تعیین کنند.
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس بانک مرکزی جلساتی را گذاشته اند و در حال حاضر هم پیگیر تعیین تکلیف مشکل موسسه میزان و پدیده شاندیز هستند.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: