کد خبر: ۴۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
ساخت یک پست اسکله در بندر آستارا با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : این اسکله با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندرآستارا ساخته خواهد شد.

سید علی نعیمی خاطرنشان کرد: این اسکله در 14 تا 16 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نعیمی تصریح کرد: برنامه های توسعه ای بندر آستارا طبق زمان بندی انجام شده و با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال انجام است.

این مقام مسئول در استان گیلان افزود: همچنین همزمان با هفته دولت در شهریور ساخت یک واحد انبار تخصصی در بندر آستارا آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بندر آستارا از ابتدای سال 92 آغاز به کار کرده است، گفت: توسعه هر چه سریعتر این بندر از اهمیت بسیار بالایی برای سازمان بنادر و دریانوردی برخوردار است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد : قصد داریم ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر آستارا را تا پایان سال جاری به بیش از 800 تن برسانیم.

وی یادآور شد: هم اکنون یک پست اسکله در بندر آستارا فعال است که امیدواریم با برنامه ریزیهای در حال انجام هر چه سریعتر شاهد افزایش تعداد اسکله های این بندر و به دنبال آن توسعه اقتصادی باشیم.
نعیمی تاکید کرد: همچنین در نظر داریم با تکمیل هر چه سریعتر طرح توسعه بندر آستارا شرایطی فراهم کنیم تا این بندر به خط راه آهن سراسری در آینده متصل شود.

وی در ادامه از افزایش دو و نیم برابری ترانزیت سوخت از بندر انزلی طی سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم این تحرکات موجب تسریع در حمل و نقل کالا یا کالاهای ترکیبی شود.
نعیمی همچنین از انعقاد قرارداد ساخت یک واحد سیلوی جدید در بندر انزلی و ساخت تانک فوم ویژه روغن های خوراکی طی هفته آینده با سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

به گفته نعیمی، به زودی و همزمان با هفته دولت موج شکن و حوضچه جدید و نیز اسکله مسافری در بندر انزلی با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها
امیدواریم شرایط به گونه ای شود که شاهد افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بندر انزلی باشیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: