کد خبر: ۴۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 14 August 2015
اگر بيماري در مراحل اوليه درمان شود هزينه‌هاي آن بسيار کاهش يافته و همچنين کيفيت جراحي و درمان بالاتر خواهد بود و باعث افزايش طول عمر بيمار نيز مي‌شود. راديوتراپي به همراه جراحي 40 درصد مي‌تواند در درمان سرطان موثر باشد.
سالانه 10 هزار نفر در ايران به سرطان مبتلا مي‌شوند و در حال حاضر 60 هزار نفر به اين بيماري مبتلا هستند.

به گزارش  آريا،محمد هادي‌زاده در افتتاحيه دهمين کنگره انجمن علمي جراحان عمومي ايران گفت: سرطان پستان شايع‌ترين نوع سرطان زنان در دنيا است که با توجه به نقش پررنگ زنان در جامعه پزشکان بايد براي درمان اين سرطان تلاش‌هاي مفيد و موثري را انجام دهند.

وي افزود: در ايران سالانه 10 هزار نفر به سرطان پستان مبتلا مي‌شوند و در حال حاضر 60 هزار نفر با اين بيماري دست و پنجه نرم مي‌کنند. به طوري که هر 50 دقيقه يک خانم به بيماري سرطان پستان مبتلا مي‌شود.

وي ادامه داد: متاسفانه شيب ابتلا به سرطان در کشور زياد است اما درصد شيوع اين بيماري در کشور نسبت به کل دنيا کمتر است.

هادي‌زاده افزود: از هر 10 هزار نفر فرد مبتلا به سرطان پستان 50 درصد در مراحل اوليه تشخيص داده مي‌شوند و اين در حالي است که در دنيا 85 درصد مبتلايان در مراحل اوليه تشخيص و تحت درمان قرار مي‌گيرند.

وي در خصوص روش‌هاي تشخيص زودهنگام سرطان گفت: در دنيا براي تشخيص زودهنگام سرطان از دو روش غربالگري و آگاهي‌دهي استفاده مي‌شود. غربالگري به اين معني است که دولت تمام زنان جامعه را موظف به انجام آزمايش‌هاي سونوگرافي و ماموگرافي مي‌کند که متاسفانه اين روش به دليل هزينه‌بر بودن در ايران انجام نمي‌شود و دولت از لحاظ اقتصادي قادر به غربالگري سرطان نيست.

اين فوق‌تخصص جراحي پستان افزود: درباره آگاهي بخشي جامعه نيز به دليل وجود داشتن محدوديت‌هاي اجتماعي و هزينه‌بر بودن بحث اطلاع‌رساني و آموزش اين مهم نيز در کشور به صورت کامل انجام نمي‌شود.

وي در خصوص برنامه‌هايي که براي پيشگيري از سرطان پستان صورت پذيرفته گفت: احداث موسسه پيشگيري از سرطان پستان يکي از اقدامات صورت گرفته در اين خصوص است و هدف آن آموزش پزشکان، ماماها و مراقبان بهداشت است تا از اين راه آموزش و آگاهي‌هاي لازم را در اختيار جامعه قرار دهند.

هادي‌زاده در خصوص روش‌هاي درمان گفت: اگر بيماري در مراحل اوليه درمان شود هزينه‌هاي آن بسيار کاهش يافته و همچنين کيفيت جراحي و درمان بالاتر خواهد بود و باعث افزايش طول عمر بيمار نيز مي‌شود. راديوتراپي به همراه جراحي 40 درصد مي‌تواند در درمان سرطان موثر باشد. 

همچنين شيمي‌درماني به همراه جراحي 11 درصد باعث بهبود فرد مي‌شود اما به طور کلي روش اصلي درمان سرطان جراحي است و 49 درصد سرطان‌ها با جراحي درمان مي‌شوند.

دهمين کنگره انجمن‌هاي علمي جراحان عمومي ايران از 21 تا 23 مرداد ماه در محل همايش‌هاي بين‌المللي رازي دانشگاه علوم پزشکي ايران در حال برگزاري است.



برچسب ها: مبتلایان ، سرطان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: