کد خبر: ۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 29 July 2015
سفیر قطر در ایران به برنامه‌ریزی برای افزایش مناسبات حمل و نقل هوایی ایران و قطر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی ایران و قطر سالانه 500 میلیارد دلار است که هدفگذاری کرد‌ه‌ایم این رقم افزایش یابد.
سطح روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور ایران و قطر مطلوب است و کشور قطر همواره تلاش می‌کند تعاملات اقتصادی مناسبی با ایران داشته باشد.
این را «علی بن حمد بن علی السلیطی» سفیر قطر در ایران می‌گوید و معتقد است دولت ایران با قطر از گذشته روابط مناسبی با یکدیگر داشتند و این روابط در حال ارتقا است.

وی که در حاشیه مراسم توسعه پروازهای هواپیمایی ملی قطر بین ایران و قطر سخن می‌گفت، افزود: زیربنای روابط تجاری، اقتصادی و حمل و نقلی دو کشور قدیمی و محکم است؛‌ برای گسترش همکاری‌های حمل و نقل هوایی موجود بین دو طرف لازم است تعاملات نسبت به قبل بیشتر توسعه یابد و پایدارتر شود که در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

السلیطی افزود: امیدواریم به دلیل پیوستگی‌های مذهبی، جغرافیایی، فرهنگی و تجاری دو کشور، زمینه گسترش همکاری‌های هوایی دو طرف نیز هر چه بیشتر فراهم شود.
سفیر قطر در ایران حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور را در حال حاضر رقم 500 میلیون دلار عنوان کرد و گفت که با تعاملات فی‌ما‌بین،‌ این رقم افزایش خواهد یافت.

السلیطی ادامه داد: در حال حاضر ایرانیان زیادی در کشور قطر به تجارت مشغول هستند ضمن آنکه سرمایه‌گذاری ایرانیان در این کشور در حال افزایش است.
در ادامه این مراسم مدیرکل قطر ایرویز در ایران گفت: ‌‌تعاملات فرهنگی و مذهبی بین ایران و قطر ‌بسیار مناسب است، در همین راستا ‌پروازهای دوحه به مشهد و ‌‌شیراز که پایتخت‌های مذهبی ایران هستند، راه‌اندازی شد.

شهاب عطارزاده میانگین سنی هواپیماهای این ایرلاین را 5 سال عنوان کرد و افزود: در هفته 29 پرواز بین ایران و قطر برقرار کرده‌ایم که شامل 18 پرواز از تهران، 4 پرواز از شیراز و 7 پرواز از مشهد است.
وی با اشاره به پرواز بوئینگ 777 در مسیر تهران - دوحه از اول جولای گفت: 144 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی ملی قطر وجود دارد و ماهانه دو هواپیما از کمپانی‌های ایرباس و بوئینگ تحویل می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ماهانه 4 هزار و 500 مسافر توسط این ایرلاین بین تهران و دوحه جابه‌جا می‌شوند، بیان کرد: ‌قراردادهای همکاری با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی ماهان داریم و خدمات هندلینگ را از ایران‌ایر دریافت می‌کنیم.

عطارزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر امکان فروش هواپیما از سوی این ایرلاین به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی گفت:‌ هواپیمای ملی قطر در حال گسترده شدن است و هیچ هواپیمای اضافه‌ای‌ برای فروش نداریم؛ البته از گذشته و در دوران تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی ایران ‌با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همکاری داشته‌ایم و از این پس نیز همکاری خود را با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی افزایش می‌دهیم. /فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: