کد خبر: ۴۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 23 June 2015
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: از زمان بازگشایی طرح دریا در استان یعنی اول خردادماه امسال تاکنون، هفت نفر در دریای استان غرق شده‌اند.
علی شادمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به بازگشایی طرح‌های سامان‌دهی دریا از اول خردادماه در مازندران، اظهار کرد: امسال 92 طرح سامان‌دهی در دریای استان اجرا شده که به‌صورت دولتی، خصوصی و نیمه‌دولتی است.

وی با بیان اینکه 60 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های دریای مازندران اختصاص یافت، اضافه کرد: همچنین هشت طرح سامان‌دهی دریا در هشت شهر مازندران با اعتبار 80 میلیارد ریال و مشارکت 50 درصدی شهرداری‌ها و استانداری مازندران تجهیز شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران درباره تعداد ناجیان غریق در دریای استان، بیان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 ناجی غریق در داخل و خارج از طرح‌های دریا به‎کارگیری شد که ممکن است بعد از ماه مبارک رمضان این تعداد افزایش یابد.

این مقام مسئول یادآور شد: از زمان بازگشایی طرح دریا در استان یعنی اول خردادماه امسال تاکنون، هفت نفر در دریای استان غرق شده‌اند.

شادمان با اشاره به اینکه در تعطیلات روزهای 13، 14 و 15 خرداد ماه امسال، افزایش 40 درصدی مسافر در سواحل مازندران را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: طی این مدت، 170 نفر با کمک ناجیان غریق از خطر غرق‌شدگی نجات پیدا کردند.

وی تصریح کرد: سه‌شنبه هفته گذشته برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های سامان‌دهی دریا پرده‌برداری شد و بسته‌هایی در اختیار مدیران طرح‌ها قرار گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران درباره وضعیت طرح‌های دریا در ماه مبارک رمضان، افزود: طرح‌های دریا در این ماه مبارک باز است، توصیه‌های لازم ارائه شده که مردم شئونات این ماه را رعایت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همیشه با مشکل کمبود اعتبار در بحث سواحل روبه‌رو هستیم، ادامه داد: تمامی امکانات به‌کارگیری شده، و نیروی انتظامی نیز عوامل خود را در سراسر سواحل استان مستقر کرده‌ است.

شادمان با اعلام اینکه هر جا که خارج از طرح سامان‌دهی دریا باشد، امکان حادثه وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است که افراد از شنا کردن خارج از طرح‌های دریا به‌ شدت پرهیز کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در بحث رعایت بهداشت در سواحل، پیشگیری از غرق شدن افراد در دریا و رعایت و آموزه‌های فرهنگی، گفت: برای رسیدن به اهداف، نیازمند مشارکت همه مردم هستیم اگر همه امکانات را پای کار بیاوریم، تا مشارکت، همراهی و فرهنگ‌سازی درست در میان مردم اتفاق نیفتد موفق نخواهیم شد.


       

برچسب ها: طرح دریا ، مازندران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: