کد خبر: ۲۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - 17 February 2015

۱۲۱۸۰۹_۵۰۳بانکداری ایرانی ـ   اتحادیه اروپا پس از اجلاس وزیران اقتصاد و دارایی کشورهای اروپایی، به یونان هشدار داد که تا روز جمعه خواسته های این اتحادیه را بپذیرد.

رسانه های خبری یونان پس از اجلاس وزیران اتحادیه اروپا (یوروگروپ) در بروکسل نوشتند: وزیران اقتصادی و دارایی اتحادیه اروپا از یونان خواستند که به تعهدات خود در قبال وام دهندگان خارجی و اتحادیه اروپا که دولت قبلی امضاء کرده، عمل کند و تا روز جمعه وقت دارد که تصمیم خود را در این باره اعلام کند.

وزیران اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا پس از پایان جلسه امروز 'یوروگروپ' در بروکسل، اعلام کردندکه آتن برنامه خاص و منطقی ارایه نکرده و تحت هیج شرایطی در حال حاضر برنامه جدیدی را نمی توان جایگزین برنامه مورد توافق بانک مرکزی اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارحی با دولت قبلی یونان، کرد و تنها راه حلی که باقی می ماند، تمدید زمان برنامه قبلی و عمل دولت جدید یونان به این توافقنامه است.

دولت یونان بارها چه قبل از برگزاری انتخابات عمومی و چه در جریان اعلام برنامه های دولت چپ گرای سی ریزا در پارلمان این کشور، اعلام کرده که بایستی برنامه جدیدی را جایگزین برنامه قبلی کرد و به سیاست ریاضت اقتصادی خاتمه داد، بخشی از بدهی های خارجی این کشور بخشیده شود و تحت هیچ شرایطی آماده پذیرش تمدید توافقنامه بسته مالی با دولت قبلی نمی باشد.

انتخابات عمومی ۵ بهمن ماه در یونان برگزار شد و حزب چپ ائتلافی سی ریزا با اختصاص کمی بیش از ۳۶ درصد کل آراء در یونان به قدرت رسید.

اتحادیه اروپا ازآتن خواسته است که در جلسه یوروگروپ در روز جمعه تصمیم نهایی خود در مورد دریافت کمک های مالی براساس برنامه و توافقات قبلی را رسماً اعلام کند.

وزیر اقتصاد و دارایی آلمان کمی قبل از تشکیل جلسه یورو گروپ در بروکسل اعلام کرد: برای یونانیان متاسف است و دولت چپ گرای ائتلافی این کشور، یک دولت بی مسئولیتی است.

امیدواری و خوش‌بینی یونان به نتیجه‌ مذاکرات

وزیر اقتصاد ودارایی یونان گفت: تصور به بن بست رسیدن مذاکرات ظرف ۴۸ ساعت آینده، ازبین خواهد رفت وبه نتیجه مذاکرات با اتحادیه اروپا امیدوار هستم.

یانی وروفاکیس پس ازبه بن بست رسیدن مذاکرات یوروگروپ در باره برنامه اقتصادی ارایه شده توسط آتن، درگفت وگو با خبرنگاران که توسط رسانه های خبری یونان پخش مستقیم می شد، گفت: یونان بدهکاراست ولی استعمار بدهکاری ها نمی باشد و معتقدم که یونان به عنوان یک کشورعضو اتحادیه اروپا وبراساس دمکراسی حاکم دراتحادیه اروپا و بازبودن راه مذاکره وتبادل دیدگاههای مختلف براساس دمکراسی و تساوی، بزودی راه حلی برای حل اختلافات با همپیمانان اروپایی خود خواهد یافت.

وروفاکیس افزود: برنامه اقتصادی ارایه شده توسط اتحادیه اروپا مدت ۵ سال است که دریونان به اجرا گذاشته شده ولی نه تنها مشکل و بحران مالی یونان را حل نکرده، بلکه برعکس باعث وخیم ترین شدن اوضاع اقتصادی کشور نیز شده، بنابراین ادامه همان برنامه نه تنها مفید نخواهد بود بلکه بحران را افزایش خواهد داد.

وی گفت: با توجه به ناموفق بودن اجرای سیاست ریاضت اقتصادی طی مدت ۵ سال گذشته، لازم است که برنامه دیگری برای حل بحران مالی یونان و برون رفت کشور ازاین بحران با حفظ حرمت انسانی، تهیه و به اجرا گذاشته شود.

وزیراقتصادی ودارایی یونان افزود: یونان خواستار حضور در اتحادیه اروپاست و لازم است که براساس واقعیت های حاکی از شکست سیاست ریاضت اقتصادی قبلی، راه حلی برای رفع اختلاف نظرها پیدا شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: