کد خبر: ۲۱۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - 15 April 2024

مشکلات کارکنان ادغامی بانک سپه
ادغام بانک‌های قوامین، انصار، مؤسسه کوثر، بانک‌های مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان در بانک سپه، چالش‌هایی برای نیرو‌های شرکتی و اداری این بانک‌ها به وجود آورده که شهروندخبرنگارانی خواستار رفع این نگرانی ها شده اند.به گزارش سرویس شهروند خبرنگار ، در پی ادغام بانک‌های قوامین، انصار، مؤسسه کوثر، بانک‌های مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان در بانک سپه، چالش‌هایی برای نیرو‌های شرکتی و اداری این بانک‌ها به وجود آمده که موجب نگرانی کارمندان بانک‌های ادغامی شده است.

به گفته یکی از کارمندان بخش اداری از آنجایی‌که چارت سازمانی و نیرو‌های موجود در بانک سپه از قبل بسته شده بود، ورود نیرو‌های جدید به تشکیلات سپه موجب بروز نیرو‌های مازاد شده است . همچنین در برخی از گروه‌های شغلی هم رتبه شغلی‌شان و هم حقوق و دستمزدشان پایین آمده و موجب نگرانی نیرو‌های شرکتی و اداری از آینده شغلی‌شان شده است.

پیام تعدادی از شهروند خبرنگاران در این زمینه را می خوانید:

کاهش ۴۰ درصدی مستمری بازنشستگی بیش از ۲۵۰۰۰ نفر از پرسنل بانک‌های ادغامی
با تصمیم سران قوا در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵ بانک و موسسه (بانک انصار-بانک حکمت ایرانیان –بانک قوامین -بانک مهر اقتصاد- موسسه کوثر).
در بانک سپه ادغام شدند به تبع ادغام، کارکنان بانک‌های ادغامی، علی رغم اینکه قبلاً تابع قانون کار بودند و کارگر محسوب می‌شدند، کارمند بانک سپه شدند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ با تبدیل وضعیت استخدامی، مستخدم رسمی دولت در بانک سپه شدند.
این تبدیل وضعیت بر خلاف مواد ۶ و ۹ و ۱۲ و ۲۱ قانون کار و کنوانسیون‌های بین المللی در حوزه کارگری و قاعده فقهی ابقا ما کان (استصحاب) و بند ۲۰ مصوبه ۳۱ بندی سران نظام صورت گرفت.
این وضعیت عملاً در حقوق و مزایای فعلی و بازنشستگی شکاف و کاهش زیادی ایجاد نمود. قبل از ادغام و تا ابتدای سال ۱۴۰۱ برای بیش از ۹۵ درصد حقوق و مزایا برای کارکنان بانک‌های ادغامی به عنوان کارگر لیست بیمه برای سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شد و طبق همین لیست و معدل دو سال آخر بازنشسته این کارکنان بازنشسته می‌شدند، با تغییر نوع استخدام در حال حاضر برای ۷۰ درصد حقوق و مزایا لیست بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و همین میزان و معدل دوسال آخر، مستمری بازنشستگی کارکنان می‌شود. کارکنانی هستند که ۲۵ سال حق بیمه زیاد به بیمه تامین اجتماعی پرداخت نمودند و در شرف بازنشستگی با کاهش بیمه پردازی مواجهه شدند و این امر در معیشت آنها تاثیر بسزایی دارد و باعث کاهش حقوق بازنشستگی می‌گردد.
از مسئولین محترم عاجزانه تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی نمایند، از رسانه‌های جمعی هم انتظار داریم که موضوع را پیگیری نمایند.


باسلام
بنده بطور خلاصه عرض میکنم که درجریان ادغام بانکهای نظامی دربانک سپه علی رغم وعده های ابتدایی مبنی بر رعایت حقوق کارکنان متاسفانه اجحافی بزرگ ویابهتر بگم ظلمی بزرگ درحق کارکنان این بانکها درزمینه بیمه بازنشستگی صورت گرفته که هیچ یک از مسوولین مربوطه تاکنون هیچ اقدامی دراین زمینه نکرده اند.خواهشمندم این ظلم اشکار را پیگیری نمایید

تضییع حقوق کارکنان بانکهای ادغامی در سپه
ما کارکنان بانکهای ادغام شده در بانک سپه جهت رساندن صدای تظلم خواهی خود در مرد ظلم صورت گرفته در حقشان و کاهش حقوق شان در سالهای پایانی خدمتشان بعد از ادغام در بانک سپه تقاضای کمک از رسانه را داریم

 

شما مخاطبان عزیز، از طریق شبکه‌های اجتماعی برای بانکداری ایرانی، با شماره 09361465211 ، شناسه @bankdari_irani  و "تماس با ما " پیام‌های متعددی را در موضوعات مختلف ارسال کرده‌اید.

مطالب منعکس شده را مي توانيد در آدرس زير دنبال کنيد: شهروند خبرنگار 

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: