کد خبر: ۲۱۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - 22 March 2024

بانکداری ایرانی -قیمت نفت برنت در مرز ۸۵ دلار برای هر بشکه رسیده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت نفت در مسیر صعود قرار دارد.

به گزارش مهر، قیمت نفت در بازار جهانی با حفظ روند صعودی اکنون در محدوده ۸۴ دلار قرار دارد، طبق تصویر زیر قیمت نفت دوباره در یک روند صعودی قرار گرفته است.

اما در ماه اخیر قیمت نفت به ۸۷ دلار نیز رسیده بود ولی اکنون در محدوده ۸۴ دلار معامله می‌شود.

قیمت نفت پس از افزایش حدود ۳ درصدی در هفته گذشته در بحبوحه تقاضای قوی و ناآرامی فزاینده عرضه، قرار است این هفته ثابت به پایان برسد.

به گفته اویل پرایس، در این هفته، این عوامل با چشم‌انداز آتش‌بس در خاورمیانه و تقویت دلار آمریکا که معمولاً تجار نفت را به خاطر تقاضای ضعیف‌تر در نظر می‌گیرد، کاهش یافت. کسب سود پس از رشد هفته گذشته نیز به کاهش قیمت‌ها کمک کرد.

از سوی دیگر، نشانه‌هایی وجود دارد که ذخایر جهانی نفت در حال کاهش شدیدتر از حد معمول است که ممکن است نگرانی در مورد کفایت عرضه را تشدید کند.

همچنین رویترز به داده‌های شرکت مشاوره FGE استناد کرد که نشان می‌داد موجودی نفت خام و سوخت در خشکی ۱۲ میلیون بشکه در نیمه اول ماه کاهش یافته است. این کاهش بسیار شدیدتر از میانگین فصلی حدود ۶ میلیون بشکه برای دوره بین ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ بود.

علاوه بر آن اختلالات عرضه در روسیه همچنان به فشارهای صعودی بر قیمت‌ها ادامه داد، یکی از تحلیلگران استاندارد چارترد به بلومبرگ گفت: «ما انتظار داریم که بازارهای نفت در کوتاه مدت در همین محدوده‌های قیمتی باقی بمانند، در حالی که خطرات ژئوپلیتیکی احتمالاً برخی از نوسانات را ایجاد می‌کند.»

برچسب ها: قیمت نفت ، بازار نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: