کد خبر: ۲۱۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - 27 January 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بانک ایران زمین در ماه های اخیر برای بهبود شرایط و ایجاد ثبات در فرآیند مالی و کاهش ریسک، تلاش گسترده ای داشته است.

بانک ایران زمین ؛ از افزایش 212 درصدی سرمایه گذاری‌ها تا جهش 293 درصدی درآمدبانک ایران زمین در ماه های اخیر برای بهبود شرایط و ایجاد ثبات در فرآیند مالی و کاهش ریسک، تلاش گسترده ای داشته است. این بانک هم درآمد خود را رشدی 293 درصدی داد و هم سرمایه گذاری ها را برای کسب این درآمد افزایش داده که نتیجه مفیدی داشت. این اقدامات بانک در رضایت مشتریان و سهامداران و سرمایه گذاران بانک بوده که در نهایت نتیجه خوبی را در پی داشت.


به گزارش بانکداری ایرانی، بانک ایران زمین در گزرش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1402 بیش از 290 درصد رشد درآمدی داشته و توانسته با ثبت درآمد 54 هزار میلیارد ریالی تجربه خاصی داشته باشد.

این بانک در آذر پارسال تنها 13 هزار میلیارد ریال درآمد ساخته بود. یکی از دلایل رشد قابل توجه این بانک در رشد درآمد، سرمایه گذاری مناسب بانک در اوراق بهادار بود. چرا که با رشدی 212 درصدی این سرمایه گذاری را از رقم 17 هزار میلیارد ریال به 55 هزار میلیارد ریال رساند که نتیجه آن جهش درآمدی بود.


در همین دوره 9 ماهه دارای های بانک رشدی 20 درصدی داشت و به رقم 688 هزار میلیارد ریال رسید.

با اینکه بانک حدود 800 هزار میلیارد ریال سپرده جذب کرد ، حدود 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات داد تا بتواند سیستم ریسک خود را کنترل کند سپرده قانونی بانک در این دوره برای همین کنترل ریسک حدود 102 هزار میلیارد ریال شد که حدود 12 درصد از کل سپرده بانک است این در حالی است که میزان سپرده قانونی بانک در همین دوره پارسال 13.4 درصد بوده که با کم شدن این سپرده نشان از این دارد که بانک شرایط منظم و منضبطی داشته که بانک مرکزی بخشی از سپرده قانونی بانک را کم کرده است. با توجه به این شرایط پیش آمده می توان گفت که وضعیت بانک ایران زمین نسبت به سال قبل با ثبات تر شده است.

این وضعیت در دیگر رفتارهای بانک ایران زمین هم نمایان است. به عنوان نمونه این بانک، با درک درست از اهمیت آگاهی دادن به مشتریان و به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قرارداد‌های تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است. عملکرد این سامانه به اندازه‌ای اهمیت دارد که از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. راهکار آگاهی گرفتن نیز ساده است و مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

از طرف دیگر، بانک ایران زمین از طریق طرح های مختلف اقدام به اعطای تسهیلات به بخش هاش مختلف ، از جمله کسب و کارها می کند که این تسهیلات اغلب برای تامین مالی خرد و کلان جامعه است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: