کد خبر: ۲۱۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 06 January 2024
در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به نوسان قیمت دام، برگشت ارز حبوبات از تالار دو به یک و واردات بدون محدودیت دام توسط مرزنشینان اشاره کرد.

بانکداری ایرانی-در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به نوسان قیمت دام، برگشت ارز حبوبات از تالار دو به یک و واردات بدون محدودیت دام توسط مرزنشینان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا خبرهای مهم هفته جاری در بخش کشاورزی و بازار در ادامه آمده است:

چرایی نوسان قیمت دام در روزهای اخیر

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با بیان اینکه قیمت دام سبک در بازه ۱۰روزه ۴۰ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: در این ۱۰ روز هیچ یک از مولفه های تولید دام سبک تغییراتی نداشته است و بنابراین به نظر می‌رسد برخی خودشان به صورت مصنوعی قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

پیشنهاد خرید دام زنده از تولیدکنندگان داخلی

همچنین رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت که به دولت پیشنهاد کردیم از تولیدکننده داخلی دام زنده خریداری کند تا ضمن حمایت از تولیدکننده بتوانیم تبدیل به صادرکننده شده و گوشت با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

جلوی تولید یا واردات سموم بی کیفیت را می گیریم

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر کسی سم بی‌کیفیت وارد یا تولید کند جلوی آن را خواهیم گرفت و این سموم از چرخه مصرف حذف خواهند شد.

نرخ خرید تضمینی گندم تا آخر هفته اعلام می شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم تا آخر هفته مشخص می شود.

درخواست انجمن صنعت بسته بندی مواد پروتیینی برای تامین گوشت مورد نیاز خود

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: قرار بود گوشت مورد نیاز شرکت‌های بسته‌بندی از محل وارداتی تامین شود ولی چند هفته‌ای می‌شود که این تامین صورت نگرفته و تولیدات شرکت‌ها نیز کاهش یافته است.

انتقاد تولیدکنندگان سموم از تعرفه های وارداتی

رییس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی گفت: تعرفه واردات مواد اولیه سموم و تکنیکال آنها با آماده مصرف‌ها، یکی است و همین امر باعث شده که تولیدکنندگان به واردات تمایل داشته باشند.

برگشت ارز حبوبات از تالار دو به یک

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به انتقال ارز حبوبات از تالار دو به یک هرگونه تغییر و یا افزایش قیمت در چند روز اخیر را گرانفروشی دانست و گفت: با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد شد.

واردات بدون محدودیت دام زنده توسط مرزنشینان مجاز شد

دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، واردات دام زنده توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان را بدون محدودیت مجاز اعلام کرد.

برچسب ها: قیمت حبوبات ، تورم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: