کد خبر: ۲۱۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 21 December 2023

بانکداری ایرانی- رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰۰ کارتن کالاهای سیسمونی تولید کشور ایتالیا خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۹۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در آدرس کهریزک، خیابان انبار مخابرات، کوچه طاهر تخلیه و دپو شده که این کالای خارجی توسط خودورهای شوتی به این مکان منتقل و سپس به وسیله وانت به بازار ارسال می‌شدند.

سرهنگ افشاری گفت: مامورین این پلیس، محل موصوف را بازرسی کردند و مشخص شد محل یک باب انبار کالا بوده که در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع فلاکس، لیوان ماگ و پک تبدیل شارژ تلفن همراه در محل دپو و سند گمرکی مربوطه به تاریخ دی ماه 1400 ارائه در صورتیکه تاریخ تولید کالاهای موجود سال 2023 بوده که همخوانی نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

این مقام انتظامی گفت: کالاها شامل 564 کارتن لوازم سیسمونی کودک تولید کشور ایتالیا بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 90 میلیارد ریال اعلام کرده اند، متذکر شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های 02166747343 ویا 09999871392 تماس بگیرند.

برچسب ها: قاچاق کالا ، پلیس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: