کد خبر: ۲۱۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 20 December 2023

بانکداری ایرانی-وزیر نفت با اشاره به اختلال اخیر در جایگاه‌های سوخت کشور و این‌که عده‌ای می خواستند مردم را عصبانی کنند، گفت: خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک.

به گزارش ایسنا جواد اوجی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت: صبح دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۰ تعدادی از جایگاه‌های کشور عملیات سوخت‌رسانی‌شان متوقف شد که بلافاصله در شرکت پخش ستاد بحران را تشکیل دادیم و با بسیج ۲۲ هزار نفر از همکاران و با صبوری مردم و پای کار آمدن صداوسیما در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم و عملیات سوخت رسانی در جایگاه‌ها به صورت دستی برقرار شد.

وی با بیان این‌که «دیتا سنتر سامانه سوخت در شرکت پالایش و پخش است و خوشبختانه مشکلی پیدا نکرده است» ادامه داد: از عصر روز گذشته هم سامانه کارت سوخت در ۷۸ درصد جایگاه ها بالا آمد و اکنون فعال است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواستند مردم را عصبانی کنند ولی با کار جهادی که کردیم خیلی‌ها متوجه این موضوع نشدند.

وزیر نفت گفت: اسم عملیاتشان را گنجشک گذاشته‌اند اما خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک.

وی هم‌چنین گفت: امسال ۹۳ درصد سبد سوختی وزارت نفت در نیروگاه‎ها گاز بوده است و بیش از ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها عرضه شده است. روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع عرضه شده است.

وی با اشاره به این که «کیفی‌سازی سوخت پالایشگاه‌ها در این دولت آغاز شد» گفت: بنده ۳۰ و اندی سال در این صنعت هستم اما فرآیند کیفی‌سازی سوخت پالایشگاه‌ها که در این دولت رقم خورده بی سابقه بوده است.

وزیر نفت خبر داد: ظرف ۲ تا سه سال آتی تمام محصولات پالایشگاهی ما استانداردی در حد یورو ۵ خواهند داشت.

وی هم‌چنین گفت: انتقال کارت سوخت به کارت ملی یا کارت بانکی در مرحله کارشناسی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: