کد خبر: ۲۱۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 22 November 2023
راز موفقیت و سودآوری بیمه پاسارگاد؛
با وجود اینکه 51 درصد از سهم شرکت را بیمه عمر و زندگی تشکیل می دهد تنها 20 درصد نسبت خسارت این رشته است و به همین دلیل شرکت بیمه پاسارگاد دارای کم ریسک ترین پورتفوی خود است و به همین دلیل سودآوری خوبی دارد.

بیمه پاسارگاد در هشت سال گذشته تلاش کرده پورتفوی خود را به کم ریسک‌ترین پورتفو تبدیل کرده است. این شرکت در آبان هشت سال گذشته در تولید حق بیمه رشد قابل نزدیک 13 برابری را تجربه کرده است.در این سال‌ها شرکت بیمه پاسارگاد تلاش کرده تا با تمرکز بر بیمه عمر و زندگی، کمترین میزان خسارت را پرداخت کند و نسبت خسارت خود را به 34 درصد در مجموع برساند.

به گزارش بانکداری ایرانی، حق بیمه تولیدی شرکت در هشت ماهه منتهی به 30 آبان 1402 به 86 هزار و 556 میلیارد ریال رسید. خسارت پرداختی در این دوره هشت ماهه به مبلغ 29 هزار و 925 میلیارد ریال رسید. به همین دلیل نسبت خسارت 34 درصدی را محقق کرده که یکی از کمترین نسبت خسارت در صنعت بیمه ایران است.

کم کردن بیمه‌های پرریسک و تمرکز بر بیمه عمر و زندگی

بیمه پاسارگاد در هشت سال گذشته وضعیت بیمه درمانی را با تغییر زیادی دنبال کرده است. این شرکت در سال 1395 بیمه درمان را با زیان دنبال کرده بود و نسبت خسارت 122 درصدی داشت ولی در سالهای اخیر این وضعیت را بهبود بخشیده در محدوده 72 درصد نگهداشته است. اما این اهمیت چندانی ندارد. چرا که سهم بیمه درمان از کل حق بیمه تولیدی تنها 11 درصد است. در حقیقت بیمه درمان شرکت بیمه پاسارگاد سهم زیادی در فعالیت شرکت نداشته و شرکت بیمه پاسارگاد هم روی ان تمرکز چندانی ندارد.

کم کردن بیمه‌های پرریسک و تمرکز بر بیمه عمر و زندگی

بیمه شخص ثالث هم در سال های اخیر وضعیت رو به بهبودی را تجربه کرده و سهم بیمه اجبای شخص ثالث از از 25 درصد در سال 1395 به 14 درصد کاهش یافت . خسارت این رشته هم از 46 درصد از کل حق بیمه تولیدی به 25 درصد کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد ؛ نسبت خسارت این رشته 60 درصد است ولی به دلیل سهم تنها 14 درصدی هیچ تاثیری بر سودآوری شرکت ندارد.
کم کردن بیمه‌های پرریسک و تمرکز بر بیمه عمر و زندگی

راز موفقیت شرکت 

در هشت ماهه ابتدایی امسال 51 درصد از کل حق بمیه تولیدی به بیمه عمر و زندگی اندوخته دار و غیر اندوخته دار تعلق داشت. سهم خسات پرداختی هم 30 درصد بود و راز نهفته در نسبت خسارت بیمه عمر و زندگی است. چرا که با وجود اینکه 51 درصد از سهم شرکت را بیمه عمر و زندگی تشکیل می دهد تنها 20 درصد نسبت خسارت این رشته است و به همین دلیل شرکت بیمه پاسارگاد دارای کم ریسک ترین پورتفوی خود است و به همین دلیل سودآوری خوبی دارد.

 کم کردن بیمه‌های پرریسک و تمرکز بر بیمه عمر و زندگی

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: