کد خبر: ۲۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - 01 December 2023

بانکداری ایرانی-برزیل از ژانویه ۲۰۲۴ به گروه اوپک‌پلاس ملحق می‌شود که شامل اعضای اوپک و متحدانشان است.

به گزارش ایسنا، تصمیم برای پیوستن برزیل که بزرگترین تولیدکننده نفت آمریکای جنوبی است، در سی و ششمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک گرفته شد.

الکساندر سیلویرا ددی اولیورا، وزیر انرژی و معادن برزیل، در اظهاراتی خطاب به وزیران اوپک پلاس در دیدار آنلاین روز پنجشنبه این گروه گفت: این لحظه‌ای تاریخی برای برزیل و صنعت انرژی است و ما مشتاقانه منتظر پیوستن به این گروه برجسته‌ایم. توافق اوپک پلاس به شکل موثری، از ثبات بازارهای نفت محافظت کرده است.

سیلویرا درباره عضویت برزیل یا اینکه آیا در سهمیه‌های تولید این گروه شرکت خواهد کرد، جزئیاتی را ارائه نکرد. با این حال نمایندگان اوپک پلاس به «اس اند پی گلوبال کامادیتی اینسایتس» گفتند: پیش‌بینی نمی‌شود این کشور که عمدتا نفت متوسط شیرین در مناطق فراساحلی تولید می‌کند، در کاهش تولید نفت مشارکت کند.

سیلویرا با اشاره به نقش اوپک پلاس گفت: برزیل از ثبات بازارهای نفت و انرژی سود قابل توجهی می‌برد.

اضافه شدن برزیل به ۱۰ متحد فعلی اوپک پلاس، موفقیت بزرگی برای این گروه است که برای دستیابی به توافق برای کاهش بیشتر تولید و متوقف کردن ریزش قیمت نفت، به سختی تلاش کرد.

طبق آمار اس اند پی گلوبال، برزیل در حال حاضر حدود ۳.۲ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند و تامین‌کننده اصلی نیاز چین است.

یک هیات بلندپایه اوپک به ریاست هیثم الغیص، دبیر کل این گروه، در اکتبر، با سیلویرا در برازیلیا دیدار کرد. در این دیدار، ژان پل پراتس، مدیرعامل غول نفتی دولتی پتروبراس هم حضور داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، پتروبراس اوایل ماه میلادی جاری، متعهد شد که هزینه سرمایه‌گذاری را تا سال ۲۰۲۸، به میزان ۳۱ درصد افزایش داده و به ۱۰۲ میلیارد دلار برساند. طبق آخرین برنامه های پتروبراس که توسط هیات‌مدیره تصویب شده است، این شرکت انتظار دارد که معادل ۲.۸ میلیون بشکه در روز نفت را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تولید کند و تولیدش را به تدریج افزایش داده و به معادل سه میلیون بشکه در روز نفت در سال ۲۰۲۶ و ۳.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۷ برساند. تولید نفت و گاز طبیعی این شرکت سال ۲۰۲۸ اوج گرفته و به معادل ۳.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

برچسب ها: اوپک پلاس ، نفت ، برزیل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: