کد خبر: ۲۱۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 28 November 2023
با افزایش سرمایه22 درصدی :
با برگزاری مجمع فوق العاده امروز بیمه پاسارگاد، افزایش سرمایه 22 درصدی تصویب شد تا "بپاس" بزرگترین بیمه بورسی از لحاظ سرمایه اسمی شود.

مجمع عمومی فوق العاده بیمه پاسارگاد به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه پاسارگاد، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.

به گزارش بانکداری ایرانی، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه پاسارگاد، افزایش سرمایه این شرکت به میزان ۱۳،۷۶۴،۰۰۰ میلیون ریال مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

در جلسه مجمع  بپاس، افزایش سرمایه 22 درصدی به میزان ۱۳،۷۶۴،۰۰۰ میلیون ریال مورد تایید قرار گرفت که با احتساب افزایش سرمایه فعلی، شرکت به لحاظ میزان سرمایه اولین شرکت صنعت بیمه محسوب خواهد شد.

براین اساس ،شرکت برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی سود ۴۹۰ ریالی به ازای هر سهم با سرمایه جدید دارد و احتمالا سرمایه خود را در سال ۱۴۰۳ به ۱۰۰هزار میلیارد ریال خواهد رساند که با توجه به این سرمایه، سود شرکت ۴۸۶ ریال خواهد بود.

همچنین بپاس در نظر دارد در سال ۱۴۰۴ سرمایه خود را به رقم ۱۲۵هزار میلیارد ریال برساند و با توجه به این سرمایه، سود شرکت برابر با ۵۷۲ ریال خواهد بود. افزایش سرمایه از ۷۵هزار میلیارد به ۱۲۵هزار میلیارد ریال در یک یا چند مرحله، حداکثر طی دوسال و از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای انجام خواهد گرفت.

این گزارش می افزاید : "بپاس "با نسبت توانگری سطح یک ، حضور شرکت در بازار اتکایی کشور  و دارا بودن منابع ارزی قابل ملاحظه‌ ملزم به افزایش سرمایه است.


علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: