کد خبر: ۲۱۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 07 November 2023
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداران اسکیمر با بیش از ۲۰۰ نفر شاکی خبر داد.

بانکداری ایرانی-رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و انهدام یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداران اسکیمر با بیش از ۲۰۰ نفر شاکی خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمامی مالباختگان این پرونده بعد از سوختگیری در یک پمپ بنزین در شمال تهران مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری تمامی افراد این باند افزود: افسران سایبری پلیس فتا با به‌کارگیری تجربیات فنی و اقدامات پلیسی موفق شدند تمامی اعضای این باند 5 نفره که متشکل از سه نفر مرد و دو نفر زن بودند را شناسایی و پس از تشریفات قضایی تمامی این افراد در دو عملیات همزمان در حالی که مشغول تفریح در ویلاهای خود در شمال کشور بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه دو نفر از متهمین دستگیر شده به جرم قتل عمد نیز تحت تعقیب بوده‌اند، بیان کرد: اعضای این باند از افراد سابقه‌دار در زمینه قتل، سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اسکیمر هستند که دائم در حال فعالیت مجرمانه بوده‌اند و در راستای منافع مالی خود، دست به هر جرم و جنایتی می‌زدند که با همت و تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکارانم در پلیس فتا تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مالباختگان در این پرونده خانم‌ها بوده‌اند، خاطرنشان کرد: طی مستندات به دست آمده، کارت بانکی بیش از 300 هزار نفر از شهروندان در طول فعالیت مجرمانه این شبکه در پمپ بنزین کپی شده است که تعداد شکات پرونده در تهران به بیش از 200 نفر رسیده است و همچنان نیز در حال افزایش است و با توجه به اینکه این افراد تحت پوشش متصدی پمپ بنزین فعالیت می‌کردند و عموماً خانم‌ها برای بنزین زدن از خودرو پیاده نمی‌شوند و عملیات سوختگیری را بر عهده متصدی می‌گذارند، اکثر قربانیان این پرونده نیز خانم‌ها بوده‌اند.

این مقام سایبری با تاکید بر انجام عملیات پرداخت توسط خود شهروندان به‌ویژه خانم‌ها متذکر شد: بانوان محترم نیز اگر تمایل به پیاده شدن و انجام سوختگیری ندارند حتما برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حسابشان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه بهتر است شهروندان رمز کارت بانکی خود را به‌صورت دوره‌ای تغییر دهند، توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: