کد خبر: ۲۱۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 05 November 2023
عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از آنجا که رویکرد وزیر صمت حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است، پیش‌بینی می‌شود که شاهد جهشی در حوزه تولید خودروهای جدید باشیم و در کنار کشورهای پیشرفته قرار گیریم.

 بانکداری ایرانی-یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از آنجا که رویکرد وزیر صمت حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است، پیش‌بینی می‌شود که شاهد جهشی در حوزه تولید خودروهای جدید باشیم و در کنار کشورهای پیشرفته قرار گیریم.

لطف سیاهکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رویکرد وزیر صمت حرکت به سمت تولید خودروهای برقی است که این رویکرد در خودروسازان داخلی کلید خورده است. پیش بینی ما این است که از پس این کار بر می‌آییم منوط به اینکه خودروسازان همت کرده و هم افزایی صورت گیرد. البته که وزیر صمت هم این تفکر را دارد.

سیاهکلی تاکید کرد: ما می‌توانیم جهشی در حوزه خودروهای جدید داشته و در کنار کشورهای پیشرفته قرار گیریم؛ این کار شدنی است. نمونه آن را می‌توان در خودروهای تولید داخل دید که علی رغم داشتن اشکالاتی باز هم خوب است. من آینده را در این جهت می‌بینیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عملکرد خودروسازان داخلی را نسبت به گذشته بهتر دانست و افزود: مدل‌های جدید خودروها با قدیم فرق کرده است. اگر در ادامه راه مبتنی بر استانداردهای داخلی و خارجی کار کنیم خودروی تولید داخل به جایگاه خودش می‌رسد.

سیاهکلی درباره قیمت خودروها گفت: اکنون برای تعیین قیمت خودرو سختگیرانه برخورد می‌شود که کار درستی هم است. چون عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد. اگر واردات خودرو انجام شود عرضه و تقاضا نزدیک شده و می‌توان سخت گیری بر خودروسازان را کمتر کرد آن وقت خودروسازان هم باید استانداردها را رعایت کرده و بعد می‌توانند قیمت واقعی را محاسبه کنند. در این زمان دیگر از این بن بست خارج می‌شویم.

سیاهکلی در پایان گفت: با واردات خودرو، خودروسازان داخلی می‌توانند قیمت‌های خودشان را ارائه کنند چون دیگر بازار رقابتی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: