کد خبر: ۲۱۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 28 October 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
بیمه ما در سال‌های اخیر با مدیریت پرتفوی و سبد سرمایه گذاری تلاش کرده است تا روی سودآوری خود تمرکز کند.

بیمه ما در سال‌های اخیر با مدیریت پرتفوی و سبد سرمایه گذاری تلاش کرده است تا روی سودآوری خود تمرکز کند. چرا که برای بنگاه های اقتصادی تنها فروش و سرمایه گذاری مهم نیست بلکه مهمتر از فروش، سودآوری آن است که نشان می دهد عملکرد شرکت مناسب بوده است. بر اساس همین عملکرد، بیمه ما در بین شش شرکت برتر بیمه ای ایران قرار گرفت و جای خود را تثبیت کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، سود عملیاتی بیمه ما در شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1402 با رشدی 86 درصدی، از رقم سه هزار میلیارد ریال به سود عملیاتی شش هزار و 229 میلیارد ریال رسید.

این رخدادها بر اساس حق بیمه صادره و سرمایه گذاری مناسب اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، بیمه ما 35 هزار و 579 میلیارد ریال حق بیمه صادره قبولی داشت.

در همین دوره، سرمایه گذاری شرکت، با رشدی 21 درصدی از رقم 49 هزار میلیارد ریال به رقم 59 هزار میلیارد ریال رسیده است.

جمع دارایی‌های شرکت بیمه ما با افزایش 34 درصدی نسبت به پایان سال 1401 به رقم 110 هزار و 860 میلیارد ریال رسید.

بیمه ما در بین بزرگان صنعت بیمه یکی از بهترین سودسازی ها را در سال جاری محقق کرده‌است.

بیمه ما در پایان شش ماهه نخست امسال، پنج هزار و 614 میلیارد ریال سود ساخت که برای هر یک از هشت میلیارد سهم شرکت مبلغ 702 ریال سود تعلق می گیرد.

در سال گذشته در همین دوره بیمه ما حدود سه هزار و 237 میلیارد ریال سود ساخت.
این در حالی است که در پایان سال گذشته این شرکت، تنها چهار هزار میلیارد ریال سود ساخته بود که برای هر سهم شرکت 515 ریال سود تعلق گرفته بود.

در حقیقت این شرکت با مدیریت پرتفوی خود و سرمایه گذاری های پرسود ، ششمین شرکت بیمه در بین 30 شرکت بیمه گری در سودآوری شده است این در حالی است که بسیاری از شرکت های بزرگ با قدمت چند دهه نتوانستند نصف سود این شرکت را محقق کنند و این گویای مدیریت بهنیه ریسک شرکت است.
علاوه بر این نسبت های مالی شرکت هم بهبود یافتند.

سرانه حق بیمه تولیدی کارکنان شرکت از 33 میلیارد در شش ماهه نخست سال 1401 به 68 میلیارد در شش ماهه نخست سال 1402 افزایش پیدا کرد.

گفتنی است که تعداد پرسنل بیمه ما در پایان شهریور امسال 521 نفر ، تعداد شعب 49 مورد، تعداد نمایندگی 2378 عدد، و تعداد کارگزاری شرکت هم 936 واحد بوده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: