کد خبر: ۲۱۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 17 October 2023
با همکاری بنیاد و سازمان زمین و مسکن انجام می‌شود
امروز در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن مقرر شد برای ۵٠ هزار واحد محرومین، ۵٠ هزار واحد مسکونی مشارکتی و مسکن روستایی حریم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر زمین تامین شود.

بانکداری ایرانی- امروز در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن مقرر شد برای ۵٠ هزار واحد محرومین، ۵٠ هزار واحد مسکونی مشارکتی و مسکن روستایی حریم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر زمین تامین شود.

به گزارش ایسنا، در راستای تامین مسکن اقشار جامعه به ویژه گروهک‌های کم درآمد فاقد مسکن در شهرهای کمتر از ٢۵ هزار نفر تفاهمنامه تامین زمین برای ۵٠ هزار واحد مسکونی محرومین، ۵٠ هزار واحد مشارکتی و ساخت مسکن روستایی در حریم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن به امضا رسید.

در جریان این نشست غلامرضا صالحی - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی - گفت: با امضای این تفاهم‌نامه به ویژه تامین زمین برای ۵٠ هزار واحد مسکن محرومین انشالله بتوانیم در سراسر کشور فعال‌تر از گذشته در تامین مسکن ارزان قیمت گام برداریم.

وی افزود: بنیاد مسکن واگذاری یک میلیون قطعه زمین را به جامعه هدف طرح نهضت ملی مسکن را دستور کار قرار دارد که ۵٠٠ هزار قطعه امسال و ۵٠٠ هزار قطعه دیگر در سال آینده تحویل خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن موضوع تامین وام را برای ساخت واحدهای روستایی مهم دانست و گفت: خوشبختانه تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی در هیات دولت مصوب شده که منتظر انجام جزئیات این مصوبه هستیم تا ان‌شاءالله ساخت مسکن از طریق وام و آورده متقاضیان پیش برود.

ارسلان مالکی - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن - نیز در این مراسم گفت: در تفاهم‌نامه امروز تامین مسکن محرومان، مباحث مشارکتی در اراضی ملی و اراضی واقع شده در حریم عملیاتی می شود.

وی افزود: این تفاهمنامه با هدف تولید انبوه مسکن منعقد می. شود. با توجه به تجربه مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، تولید انبوه مسکن با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در کشور عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تهیه بسته سرمایه‌گذاری برای زمین‌ها گفت: از این ظرفیت باید برای ارتقا ساخت و ساز استفاده شود. بر اساس تفاهمنامه بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰ هزار واحد مسکونی از محل منابع صندوق ملی مسکن و حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برای محرومان ساخته خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: