کد خبر: ۲۱۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 09 October 2023
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، بیش از سه دلار در هر بشکه جهش پیدا کرد.

بانکداری ایرانی-قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، بیش از سه دلار در هر بشکه جهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با سه دلار و ۱۰ سنت معادل ۳.۶ درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه دلار و ۲۶ سنت معادل ۳.۹۴ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در ابتدای معاملات بازار آسیا، بیش از چهار دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرده بودند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: ریسک ژئوپلیتیکی فزاینده در خاورمیانه، از قیمت‌ها حمایت خواهد کرد و نوسان بالاتر، پیش بینی می‌شود.

افزایش قیمت نفت، روند نزولی هفته گذشته که بزرگترین کاهش هفتگی از مارس بود را معکوس کرد. نفت برنت هفته گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تاثیر نرخ‌های بهره بالاتر روی رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت، حدود ۱۱ درصد و وست تگزاس اینترمدیت، بیش از هشت درصد کاهش پیدا کرده بود.

حماس روز شنبه بزرگترین عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر را آغاز کرد که کشته شدن صدها نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و حملات هوایی تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش رویترز، سائول کاونیچ، تحلیلگر انرژی به رویترز گفت: ریسک ژئوپلیتیکی قیمت نفت به دلیل چشم انداز درگیری وسیع‌تر و گسترش آن به کشورهای تولیدکننده نفت منطقه، افزایش پیدا کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: