کد خبر: ۲۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 30 September 2023
دلخوش:
نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت با اعطای بنزین به خانوار و افراد به جای خودرو گفت: روزانه بالغ بر ۳۰ میلیون لیتر بنزین از خارج وارد می کنیم و هزینه این واردات نیز سنگین است.

 بانکداری ایرانی-نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام مخالفت با اعطای بنزین به خانوار و افراد به جای خودرو گفت: روزانه بالغ بر ۳۰ میلیون لیتر بنزین از خارج وارد می کنیم و هزینه این واردات نیز سنگین است.

به گزارش ایسنا، سیدکاظم دلخوش، در حاشیه سومین همایش ملی قیر در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف بنزین در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: برای بنزین تا امروز هیچ تصمیمی نهایی اخذ نشده و اساسا تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: روزانه بالغ بر ۳۰ میلیون لیتر بنزین از خارج وارد می کنیم و هزینه این واردات نیز سنگین است.

دلخوش با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که بنزین به جای خودرو به افراد و خانوارها داده شود، گفت: این روش را قبول نداریم، چرا که بنزینی نداریم که به خانواده ها بدهیم، من با این روش که بنزین به افراد و یا خانوار تعلق بگیرد، مخالفم و قطعا چنین روشی، کارشناسی نیست.

وی با بیان اینکه در بحث صنعت قیر و فرآورده های نفتی، هیچ ساماندهی مناسبی تا امروز نداشته ایم، اظهار کرد: سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می شود، اما من معتقدم بیش از این می توان از ظرفیت های تولید قیر در کشور استفاده کرد.

دلخوش افزود: دولت باید راسا سالانه سهمیه قیر راه های شهری و روستایی را اختصاص دهد تا دیگر لازم نباشد هر ساله، ۴ یا ۵ ماه دوندگی داشته باشیم تا وضعیت توزیع قیر در آن سال را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه الان در هفتمین ماه سال هستیم، درحالی که قانون بودجه باید از ابتدای سال اجرایی شود؛ اظهار کرد: هفت ماه از سال گذشته و برخی استان ها وارد فصل سرما و بارندگی شده اند و با این شرایط نمی توان آسفالت ریزی کرد؛ بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا قیر دستگاه های اجرایی در اختیارشان قرار بگیرد و این ساماندهی الان وجود ندارد.

دلخوش با بیان اینکه قیری که مردم نیاز دارند نباید صادر شود، گفت: اول باید نیاز داخلی تأمین شود، بعد مازاد بر آن برای صادرات تخصیص داده شود.

به گفته وی قیر تهاتری هم می تواند مشکل شرکت های قیرساز، مردم و دستگاه های دولتی را حل کند، برخی می گویند به جای سهمیه قیر، پول به دستگاه ها داده شود، اما ما با این روش موافق نیستیم، چرا که پرداخت پول می تواند در جای دیگری هزینه شود، اما وقتی قیر به دستگاه ها داده شود، می توان محاسبه شود که با قیر تحویل داده شده، چقدر آسفالت ایجاد شده است.

برچسب ها: بنزین ، واردات بنزین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: