کد خبر: ۲۱۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - 02 September 2023
مدیرعامل بانک سامان در پاسخ به بانکداری ایرانی؛
بانک سامان از جمله بانک‌های بورسی است که به دلیل شفافیت توانست به بازار اول فرابورس ارتقا پیدا کند این بانک مقدمات لازم برای ارتقا به بازار اول بورس را انجام داده و احتمالا در ماه‌های اتی بازار عوض می کند.

بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛ بانک سامان از جمله بانک‌های بورسی است که به دلیل شفافیت توانست به بازار اول فرابورس ارتقا پیدا کند این بانک مقدمات لازم برای ارتقا به بازار اول بورس را انجام داده و احتمالا در ماه‌های اتی بازار عوض می کند. همچنین تمام مراحل  افزایش سرمایه این بانک طی شده و در مرحله نهایی قرار دارد.


علیرضا معرفت، مدیرعامل بانک سامان در گفت و گو با  بانکداری ایرانی، در خصوص انتقال بانک سامان به بازار اول فرابورس اظهار کرد: « تمام اقدامات بانک سامان انجام شده است در بازار اول فرابورس پذیرش شده و اسنادی که باید ارائه می شد، ارائه و تایید هم شد. در حال حاضر چند گزارش در دست تهیه است که از سوی معاون مالی و حقوقی اماده و ارائه می ود بنابراین تمامی کارها پیش رفته است. »

به گزارش  بانکداری ایرانی، اعضای هیئت‌مدیره بانک سامان، اواخر پارسال، در خصوص اجرای مرحله دوم افزایش سرمایه مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۵ دی ۱۴۰۰ تصمیم گیری کرده و بر این اساس با افزایش سرمایه بانک از مبلغ ۳۴۲۷۰ میلیارد ریال به ۴۸۲۷۰ میلیارد ریال موافقت کرد. براین‌اساس ۸۰۰۰ میلیارد ریال از این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و ۶۰۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل سود انباشته خواهد بود.

در همین رابطه، مدیرعامل بانک سامان، در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار  بانکداری ایرانی مبنی بر تععین و تکلیف حق تقدم سهام بانک سامان ، گفت: « در پایان سال 1401 مهلت تامین نقدینگی برای افزایش سرمایه شروع شده و تا فروردین سهامدارن تامین مالی مورد نیاز را انجام دادند، بنابراین در حال حاضر اقدامات در سطح بانک مرکزی در حال پیگیری است. و این پیگیری نیاز به زمان بیشتری دارد و این یک پروسه قانونی است و با انجام این پروسه ثبت نهای انجام می شود.»

او در مورد حق تقدم افزایش سرمایه گفت: « کسانی که قبل از افزایش سرمایه سهامدار بودند ، برای حق تقدم مبلغ کمتری می پردازند و این در نهایت تبدیل به سهام می شود. »

لازم به ذکر است که قبل از این مرحله هم، بانک سامان افزایش سرمایه ۱۹۸ درصدی خود را ثبت کرد. پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده بانک سامان و رای مثبت سهامداران به افزایش سرمایه ۳۲۰درصدی در دومرحله، این بانک با اخذ مجوزهای لازم، از ثبت مرحله نخست این افزایش به میزان ۱۹۸ درصد در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد. بر این اساس، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۳۴.۲۷۰.۰۰۰ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۲۲.۷۷۰.۰۰۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: