کد خبر: ۲۱۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 09 August 2023
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
در ماه های اخیر بازده سرمایه موسسه ملل با رشد چشمگیری به 122 درصد رسیده و نشان از کیفیت مدیریت سرمایه و درایت در سرمایه گذاری موسسه دارد.

در ماه های اخیر بازده سرمایه موسسه ملل با رشد چشمگیری به 122 درصد رسیده و نشان از کیفیت مدیریت سرمایه و درایت در سرمایه گذاری موسسه دارد.

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ موسسه ملل در خرداد 1402 یک هزار و 427 میلیارد ریال سود خالص سرمایه گذاری ثبت کرد که رشدی 70هزار درصدی را نشان می دهد. چرا که سال گذشته در همین دوره سه ماهه این درآمد 200 میلیون تومان بوده است.  ولی در سال جاری طی سه ماه، 20 میلیارد تومان از کل سود خالص سال 1401 هم بیشتر ثبت کرده و همین رشد 70هزار درصدی سود خالص سبب شده تا بازدهی سرمایه موسسه به 122 درصد برسد که عددی نادر در صنعت بانکداری ایران است.این در حالی است که سرمایه گذاری شرکت در این دوره 22 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته کاهش 12 درصدی داشته است ولی سود چندین هزار برابری کسب کرد.

بر اساس این گزارش، بازدهی سرمایه و نرخ بازگشت سرمایه، معیار و نرخی است که با استفاده از آن کارایی و نتیجه بخش بودن یک سرمایه گذاری ارزیابی می شود. حتی اگر بخواهید بازدهی چند نمونه از سرمایه گذاری را با هم مقایسه کنید بهترین راه مقایسه بازده سرمایه گذاری آن هاست. تنها معیار انتخاب یک سرمایه گذاری بازده آن نیست بلکه توجه به دیگر فاکتورها مانند ریسک بسیار مهم است.در حقیقت نشان دهنده این است که موسسه بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کرده که نه تنها ریسکی معادل صفر درصد دارد بلکه بازدهی چشمگیری داشت.

درآمدهای موسسه هم افزایشی بود

درآمد تسهیلاتی موسسه در خرداد امسال نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشدی 13 درصدی داشت.در گزارش سه ماهه منتهی به 31 خرداد امسال این موسسه مبلغ 389 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است .

کارشناسان برای افزایش درآمدی و سود سرمایه گذاری چندین مورد را برشمردند.یکی از آنها این است که موسسه اعتباری ملل با توسعه محصولات جدید و گسترش بازار خود، توانسته است درآمدهای خود را افزایش دهد.مورد دیگر اینکه افزایش تعداد مشتریان و مشتریان جدید نیز به افزایش درآمدهای موسسه اعتباری ملل کمک کرده است.علاوه بر این از عوامل مهم در سوددهی موسسه اعتباری ملل، بهره‌وری بالای موسسه است. با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندهای کاری، موسسه اعتباری ملل توانسته است بهره‌وری خود را به حداکثر برساند. این امر به دلیل افزایش کیفیت خدمات، بهبود فرآیندهای کاری و کاهش خطاهای انسانی اتفاق افتاده است.

همچنین می توان گفت که سوددهی موسسه اعتباری ملل به دلیل ترکیبی از کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها و بهره‌وری بالای موسسه اتفاق افتاده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: